۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

ایجاد بندر صیادی و گردشگری کیاشهر با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از ایجاد زیرساخت‌های صیادی و گردشگری در بندر کیاشهر گیلان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صرف هزینه ۲۰ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۹۱

ایجاد بندر صیادی و گردشگری کیاشهر با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ظرفیت‌های بالای صیادی در بندر کیاشهر اذعان داشت: در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در بندر کیاشهر، این بندر می‌تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های صیادی در منطقه ایفا کند.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه اظهار کرد: به همین منظور ایجاد بندر صیادی کیاشهر با کاربری صیادی، پشتیبانی پرورش ماهی در ققس و گردشگری در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.
وی اذعان داشت: به دلیل کمبود منابع مالی در بخش دولتی، ایجاد بندر صیادی و گردشگری کیاشهر به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، گفت: به این منظور مطالعات اولیه توسط کارشناسان سازمان شیلات ایران جهت واگذاری پروژه به سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین کتابچه راهنمای سرمایه گذاری در بندر کیاشهر با محوریت صیادی و گردشگری توسط سازمان شیلات ایران جهت ارائه به متقاضیان بخش خصوصی تهیه شده است.
به گفته سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته اعتبار لازم جهت ایجاد بندر صیادی کیاشهر، حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد بود.
بهشتیان تاکید کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بندر کیاشهر، امکان پهلوگیری و تخلیه صید، شناور‌های کیلکاگیر در این بندر فراهم خواه شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: همچنین با توجه به تولید سالانه ۲۰ هزار تن ماهی پرورشی در قفس در آب‌های این منطقه از استان گیلان، می‌توان از ظرفیت‌های بندر صیادی کیاشهر جهت انجام اقدامات پشتیبانی به پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استفاده کرد.
وی در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری دریایی و ساحلی کیاشهر به دلیل قرار‌گیری در منطقه حفاظت شده بوجاق اشاره کرد و بیان داشت: بنابراین این منطقه از پتانسیل بالایی برای برگزاری تور‌های دریایی توریستی و طبیعت گردی برخوردار است.
بهشتیان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ایجاد اسکله گردشگری جهت پهلوگیری شناور‌های گردشگری و ارائه خدمات توریسم دریایی و ساحلی در بندر کیاشهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در کنار ایجاد تأسیسات شیلاتی و صیادی، صورت خواهد گرفت.
به گفته سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، فعالیت‌های شیلاتی و گردشگری در بندر کیاشهر از اوایل دهه ۸۰ به دلیل قرار‌گیری بندر کیاشهر در منطقه حفاظت شده بوجاق از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود.
وی تاکید کرد: هم اکنون مجوز‌های لازم جهت ایجاد تاسیسات شیلاتی و گردشگری توسط سازمان حفاظت محیط زیست اخذ شده و تمام اقدامات پروژه مذکور با لحاظ کردن حفاظت محیط زیست پیش خواهد رفت.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: فراخوان جذب سرمایه گذار برای ایجاد بندر صیادی و گردشگری کیاشهر به زوی از طریق اداره کل شیلات استان گیلان، اعلام شده است.
بهشتیان با اشاره به اینکه ایجاد بندر صیادی و گردشگری کیاشهر نخستین تجربه سازمان شیلات ایران در زمینه استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی جهت اجرا و بهره برداری از پروژه است، بیان داشت: انتظار می‌رود پس از اتمام پروژه، این بندر به عنوان پایلوت جهت ایجاد سایر بنادر با کاربری مشترک صیادی و گردشگری با سرمایه بخش خصوصی معرفی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار