۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

مناطق ساحلی و بندری خوزستان مه آلود است/هشدار سطح نارنجی

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مناطق ساحلی و بندری خوزستان تا اوایل هفته آینده تحت تأثیر جریانات مرطوب جنوبی مه‌آلود و شرجی است.
کد خبر: ۹۴۰۵۹

مناطق ساحلی و بندری خوزستان مه آلود است/هشدار سطح نارنجی

محمد سبزه زاری درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس به علت فعال شدن جریانات جنوبی و وزش باد دریا به خشکی، مه آلود است که در برخی مناطق ساحلی و در ساعات اولیه صبح با کاهش شدید دید افقی رو‌به‌رو خواهند بود.

وی گفت: به علت شرایط نامساعد جوی و کاهش دید افقی ناشی از مه آلودگی، احتمال اختلال یا لغو برخی پرواز‌های فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

سبزه زاری با اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان نسبت به وزش باد‌های متوسط در برخی ساعات هشدار داد و افزود: احتمال واژگونی قایق‌های کوچک صیادی در آبراه‌های اروندرود، بهمنشیر و پاره شدن تور‌های ثابت صیادی وجود دارد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از فرمانداران و دستگاه‌های خدمت رسانی خواست تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از کاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه آلودگی اتخاذ کنند.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی خوزستان میزان رطوبت در آبادان و خرمشهر در ساعات اولیه صبح ۱۰۰ درصد، ماهشهر ۸۸ درصد، هندیجان ۸۲ درصد و شادگان ۷۷ درصد خواهد بود.

شیلات خوزستان از شناور‌های صیادی خواست در سفر به آب‌های فراساحلی و شمال غرب خلیج فارس کاملاً احتیاط کنند، چون به علت کاهش دید کمتر از ۵۰ متر احتمال برخورد شناور‌های صیادی و بروز حوادث وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار