۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

لایروبی کانال تردد صیادان در خلیج گرگان توسط شیلات

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از لایروبی دو کیلومتر از گرگان رود منتهی به خلیج گرگان به منظور ایجاد تسهیل در تردد صیادان استان گلستان در آب‌های دریای خزر با تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۵۶

لایروبی کانال تردد صیادان در خلیج گرگان توسط شیلات

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به نیاز شدید احیای خلیج گرگان جهت تسهیل در فعالیت‌های صیادی، سازمان شیلات ایران اقدام به لایروبی دو کیلومتر از گرگان رود منتهی به خلیج گرگان کرده است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات، تاکید کرد: این اقدام به طور جداگانه از اقدامات ملی که توسط کمیته نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در حال انجام است، به منظور کمک ضروری به صیادان استان گلستان توسط سازمان شیلات انجام می‌شود.
به گفته وی، حجم اعتبارات مصوب جهت لایروبی مذکور هشت میلیارد تومان است که از محل اعتبارات سازمان شیلات ایران تأمین خواهد شد.
بهشتیان با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز تعریف شده است، بیان داشت: فاز نخست این پروژه امسال و فاز دوم در سال ۱۴۰۲ نهایی خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: با اجرایی شدن این پروژه علاوه بر امکان تردد قایق‌های صیادی در خلیج گرگان، شرایط مناسب برای فعالیت حفاظت از منابع و پشتیبانی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان گلستان نیز فراهم خواهد شد.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات، پروژه لایروبی گرگان‌رود را اقدام مهم سازمان شیلات در راستای حمایت فعالیت‌های صیادی عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار