۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان عنوان کرد؛

بندر صیادی کنارک جزء ۵۰ بندر کد دار صید تن ماهیان جهان

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر صیادی کنارک با داشتن ۹۰۰ شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور بوده و جزء ۵۰ بندر کد دار صید تن ماهیان جهان محسوب می‌شود که خود ظرفیت بی‌بدیل صیادی کشور است.
کد خبر: ۹۴۰۲۴

بندر صیادی کنارک جزء ۵۰ بندر کد دار صید تن ماهیان جهان

به گزارش مانا، عطاا... رییسی افزود: بیش از دو هزار شناور صیادی اعم از کلاس لنج و قایق در ۱۱ بندر چابهار فعال هستند.

وی اظهار کرد: شهرستان کنارک با داشتن ظرفیت ‌ها و پتانسیل های شیلاتی جایگاه ویژه در تولید و صادرات آبزیان دارد و سالانه از مجموع ۲۳۰ هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از ۱۴۰ هزار تن توسط صیادان کنارک انجام می شود.

رییسی بیان کرد: شهرستان کنارک یک بندر مهم شیلاتی در کشور محسوب می‌ شود و علاوه بر صیادی، بندری زیبا و توریستی با دسترسی به آب های اقیانوس و داشتن سواحل منحصر به فرد است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان کنارک دارای ظرفیت های بالقوه و متفاوتی در جنوب استان برای ایجاد یک زنجیره‌ تامین، تولید و ارزش می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و باعث توسعه و تحول در صنعت و جایگاه اقتصادی جنوب شرق باشد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت گسترش صیادی و صید در راستای توسعه آن با توجه به پتانسیل منحصر به فرد اسکله کنارک در جنوب استان بعد از چابهار آن هم تا سه برابر ظرفیت، علاوه بر تحول در صنعت شیلات باعث ثمره بخشی قابل توجهی در توسعه سواحل مکران می شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رئیس جمهور مصوبات خوبی برای بندر کنارک داشتیم گفت: پیش‌بینی می شود با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از ۲۷۰ هزار تن صید داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار