۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

۷۴۶ کیلومتر از آبراه‌های خوزستان قابل کشتیرانی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:۷۴۶ کیلومتر از آبراه‌های خوزستان قابلیت کشتیرانی دارد.
کد خبر: ۹۴۰۱۷

۷۴۶ کیلومتر از آبراه‌های خوزستان قابل کشتیرانی است

 

بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این قابلیت، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه کشتیرانی و گردشگری و در نهایت رونق اقتصادی و اشتغال برای استان ساحلی خوزستان ایجاد می‌کند.

وی خور‌های منشعب از تالاب شادگان، اروندرود، بهمنشیر، کارون و خور موسی را از آبراه‌های مهم قابل کشتیرانی خوزستان بیان کرد و افزود: خوزستان در کنار ۳۰۰ مرز دریایی، از ۳۴ کیلومتراسکله‌های تجاری و صیادی برخوردار است.

آقایی طول سواحل خوزستان استان با احتساب خور‌ها و آبراه‌ها را یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: بیشتر سواحل خوزستان خور‌ها هستند که می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر اینکه روند توسعه‌ای در مجموعه‌های بندری استان شروع شده است افزود: محور این توسعه در تجارت دریامحور متمرکز شده که راهبردی کارآمد برای بهبود شاخص‌های عملکردی بنادر و رونق اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

آقایی با تاکید بر اینکه تاکنون اقدام‌های کاربردی در زمینه جذب گردشگر برای سواحل استان خوزستان صورت نگرفته است اظهار داشت: با انسجام و برنامه ریزی کارشناسی که در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان صورت گرفته امکان توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل خوزستان فراهم است.

وی گفت: به کارگیری ظرفیت‌های موجود با محور گردشگری، علاوه بر توسعه بنادر، فرصت‌های شغلی پایداری را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های بندری در خوزستان می‌توانند بیشترین آورده و تولید ثروت را برای استان داشته باشند، گفت: انتظار می‌رود با همکاری بین بخشی، از ظرفیت‌های موجود به خصوص در بندر امام خمینی به نفع مردم و در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مانا حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

استان خوزستان هشت بندر تجاری فعال دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار