۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

مجتمع بندری نگین در بوشهر آماده جذب سرمایه گذاران بخش‌های مختلف می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین در بوشهر با اجرای پروژه‌های متعدد زیربنایی آماده جذب سرمایه گذاران بخش‌های مختلف می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۷

مجتمع بندری نگین در بوشهر آماده جذب سرمایه گذاران بخش‌های مختلف می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در آیین روز دریانوردی و تجلیل از دریانوردان اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در استان بوشهر توسعه بنادر را به صورت ویژه دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین اشاره کرد.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه دریانوردی اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته است که در راستا از مدیران سابق اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به پاس تلاش‌های انجام شده قدردانی می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: با حمایت‌هایی که سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه زیرساخت‌ها در استان بوشهر داشته در مجتمع بندری نگین احداث جاده دسترسی در دستور کار قرار گرفته است که اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارد.

وی افزود: با روندی که در اجرای این پروژه در پیش گرفته شده انتظار است تا خرداد سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد که این موضوع نویدبخش حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین است.

شکیبی نسب اظهار کرد: پروژۀ تاسیسات زیربنایی مجتمع یاد شده نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت: بالغ بر ۲۰ درخواست سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف داشتیم که در محدوده فعلی بندر بوشهر به لحاظ محدودیت اراضی امکان جذب سرمایه گذاران وجود نداشت.

شکیبی نسب ادامه داد: با احداث زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین این امکان فراهم خود شد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی از ظرفیت‌های مختلف بندر بوشهر استفاده و از این محل ظرفیت اشتغال استان نیز توسعه یابد.

وی بیان کرد: پیگیری‌ها برای پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر و فراهم سازی امکان تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در این بندر نیز با جدیت در حال انجام است.

شکیبی نسب یادآور شد: برای بنادر تابعه استان بوشهر نیز با محوریت طرح جامع بنادر بازرگانی پروژه‌های بسیار خوبی پیش بینی شده که برخی از آن‌ها نیز طی یک سال گذشته عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مشکلات دریانوران نیز تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات آنان اقدام کرد.

شکیبی نسب گفت: براساس ارزیابی‌ها علت وقوع ۷۰ درصد سوانح دریایی خطای انسانی است که این آمار بسیار بالای خطای انسانی اهمیت بیش از مقوله آموزش در این حوزه است.

در این آیین فعالان عرصه دریا و دریانوردی استان بوشهر با اهداء لوح تجلیل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار