۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
طی ۶ ماهه سال جاری؛

یکهزار و ۴۵۳ فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان بازرسی شد

یکهزار و ۴۵۳ فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان بازرسی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک‌هزار و ۴۵۳ فروند شناور ایرانی و خارجی طی ۶ ماهه سال جاری توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۹۸۴

به گزارش مانا به  نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس‌نژاد" در تشریح بازرسی‎‌های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی طی ۶ ماهه ۱۴۰۱ در بنادر این استان اظهار داشت: از مجموع شناورهای بازرسی شده طی این مدت یکهزار و ۱۲۶ فروند شناور ایرانی و ۳۲۷ فروند نیز شناور خارجی بوده است.

وی افزود: از مجموع این شناورها یکهزار و ۲۳۳ فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد ۹۷۸ فروند شناور ایرانی و ۲۵۵ فروند نیز شناور خارجی که در شناورهای ایرانی ۸۷  درصد و شناورهای خارجی ۷۸ درصد نقص مشاهده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده نواقص رویت شده در شناورهای کنوانسیونی را شامل گواهینامه‌ها، کنوانسیون کاردریایی، ماشین‌آلات، تهویه، کتاب‌ها و نشریات دریایی و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: دریافت مجوز دریاروی منوط به برطرف شدن نواقص و بازرسی مجدد خواهد بود.

عباس‌نژاد، عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای غیرکنوانسیونی نیز به گواهی بیمه‌نامه، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، کپسول اطفای حریق، جلیقه و حلقه نجات اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان کشتی‌ها تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقایص موجود شده‌اند و تا برطرف شدن نواقص از استمرار فعالیت شناورهای دارای نقص جلوگیری می‌شود.

گفتنی است، حدود دو هزار و ۷۶۰ فروند شناور ایرانی و خارجی در سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ مورد ایرانی و ۵۴۶ فروند نیز شناور خارجی بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار