۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
معاون دریایی سازمان بنادر خبر داد:

توسعه همکاری‌های سازمان بنادر و دریانوردی با دانش بنیان‌ها

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور طی سال گذشته و علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی ۱۰ سند و ۸۷ بیانیه را در IMO به ثبت رساند.
کد خبر: ۹۳۹۵۶

توسعه همکاری‌های سازمان بنادر و دریانوردی با دانش بنیان‌ها
به گزارش خبرنگار مانا؛ مجید علی نازی‌ که در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و هفته ملی دریانوردی سخن می‌گفت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از کشورهای پیشرو جهان در حوزه دریایی بوده است، تصریح کرد: همگام با تحولات فنّاورانه در صنعت دریانوردی جهان، الزامات زیست محیطی IMO و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای تولید دانش‌بنیان، ساختار پالایشگاهی کشور برای تولید سوخت کم سولفور تحول یافت و به پالایشگاه‌های نسل پنجم ارتقا داده شد.
وی از دیگر دستاوردهای بخش دریایی به راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری جامع دریایی کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و گفت: در کنار این دستاورد، ساخت دستگاه تصفیه آب توازن کشتی‌ها در داخل در دستور کار قرار گرفته است که برای کسب مجوز‌ها لازم از سوی IMO به این سازمان ارائه خواهد شد.
علی‌نازی راه‌اندازی سامانه کنترل دریایی و پلاک هوشمند شناورها را از اقدامات نوین سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام این سامانه‌ها و تجهیزات از سوی شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید و اجرا شده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شیوع کرونا طی دو سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ فرآیند‌ها را در حوزه دریایی کشور متوقف نساخت، افزود: طی این مدت مراکز آموزش دریانوردی داخلی به صورت برخط فعال ماندند به گونه‌ای که پس از برگزاری ۶۱۸ دوره آموزشی در ۶‌ ماهه نخست سال جاری ۴۳ هزار سند آموزشی صادر شد‌ و ۲۲۳ دریانورد کارورز نیز کسب تجربه نمودند.
وی یکس از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور را صیانت و حمایت از جایگاه دریایی کشور در مجامع بین‌المللی مربوطه دانست و تصریح کرد: طی سال گذشته و علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی سازمان بنادر و دریانوردی ۱۰ سند و ۸۷ بیانیه را در IMO به ثبت رساند.
علی‌نازی در بخش دیگری از اظهارات خود به برخی تدارکات در جهت بهره‌گیری از فرصت برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر پرداخت و گفت: دو اسکله گردشگری در بوشهر و جزیره کیش به همراه بازسازی ترمینال‌های مسافری برای میزبانی از مسافران این رویداد ایجاد و انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار