۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
دریادار ایرانی مطرح کرد:

توسعه ارتباطات بین‌المللی نیروی دریایی ارتش/حضور ناوگروه‌های ایرانی در عمق آب‌های جهانی

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ریاست دو کمیته از سه کمیته اجلاس آتی آیونز را بر عهده خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۹۵۵

 

توسعه ارتباطات بین‌المللی نیروی دریایی ارتش/حضور ناوگروه‌های ایرانی در عمق آب‌های جهانی

به گزارش خبرنگار مانا؛ امیر دریادار شهرام ایرانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی طی اظهاراتی از اعزام پنج ناوگروه نیروی دریایی ارتش به عمق آب‌های بین‌المللی خبر داد و خاطر نشان کرد: اولویت این ناوگروه‌ها تامین امنیت کشتیرانی در منطقه و جهان است.
وی با تاکید بر اینکه سه فروند از ناوشکن‌های حاضر در این ماموریت‌ها کاملاً ساخت ایران هستند، افزود: این مهم مایه سربلندی و سرفرازی نظام و کشور و بیانگر توانایی جوانان غیور ایرانی است.
دریادار ایرانی در ادامه سخنان خود به برگزاری اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند یا آیونز در ایران اشاره کرد و در این باره، گفت: این اجلاس در اواخر ماه جاری و در بندر چابهار به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این اجلاس دارای سه کمیته است که در این دوره ریاست دو کمیته امنیت دریایی و کمک‌های بشر دوستانه را نیروی دریایی ارتش بر عهده خواهد داشت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه طی سال جاری برگزاری رزمایش‌های ترکیبی را در دستور کار داریم به افتتاح مرکز امنیت دریایی پرداخت و خاطرنشان کرد: در همکاری با کشورهای عمان و پاکستان مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند افتتاح می‌شود.
وی در بخش پایانی اظهارات خود به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه دریایی کشور به عنوان امری راهبردی اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس محترم در این راستا می‌بایست نسبت به احداث بندر راهبردی جاسک اهتمام بورزند چرا که با این اقدام از منطقه فقرزدایی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار