۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

آغاز مانور جستجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی نفتی و اطفاء حریق در بندر بوشهر

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور ترکیبی «جستجو و نجات دریایی، اطفإء حریق و مقابله با آلودگی نفتی در دریا» با مشارکت دریابانی استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۶

آغاز مانور جستجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی نفتی و اطفاء حریق در بندر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با اشاره به اجرای مانور در بندر بوشهر اظهار داشت: این مانور با هدف ارتقاء هماهنگی، بهینه‌سازی عملکرد جمعی و بالا بردن میزان آمادگی تیم‌های مشارکت کننده برگزار شد.
وی بیان کرد: اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سه بخش مجزا و به موازات هم عملیات جستجو و نجات، اطفاء حریق و مقابله با آلودگی را به اجرا درآورد.
خسروی ادامه داد: این مانور با مشارکت اداره ایمنی و حفاظت دریایی، اداره عملیات دریایی، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست، گارد بندر و فرماندهی پایگاه دریابانی بوشهر برگزار شد.
 رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس سناریوی تدوین شده در بخش جستجو و نجات و اطفاء حریق دریایی، پیرو اعلام اضطرار یک فروند شناور مستقر در لنگرگاه داخلی بوشهر مبنی بر حریق در پاشنه شناور، ایجاد انفجار و سقوط دو نفر از خدمه به درون آب، بلافاصله هماهنگی لازم توسط مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر (MRCC) به عمل آمد.
خسروی گفت: در ادامه مانور شناور ناجی ۹ از جزیره خارگ جهت جستجو و نجات و شناور‌های دریابانی جهت مشارکت در جستجو و همچنین قرق منطقه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: این عملیات با جستجو بر اساس الگوی تعیین شده، نجات نفرات و انتقال آنان به اورژانس بندر صورت گرفت.
خسروی افزود: همزمان دو فروند شناور آتش‌خوار جهت اطفاء حریق به محل مدنظر اعزام و تحت فرماندهی عملیات اطفاء، اقدام به پاشش فوم و مهار حریق کردند.
 رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در بخش دوم عملیات شناور مضطر اعلام کرد حجم زیادی از مواد نفتی همراه داشته که وارد دریا شده است، بر همین اساس تیم مقابله با آلودگی دریایی به همراه کارشناسان و تجهیزات مربوطه (یه دستگاه بوم به همراه پاوریک، اسکیمر ویر با پاوریک) مستقر بر روی شناور‌های تعیین شده به منطقه اعزام شدند.
وی گفت: تیم یادشده با رسیدن به موقعیت اقدام به محصور، رفع آلودگی و جمع‌آوری آن توسط اسکمیر ویر کرد.
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص مانور یاد شده اظهار کرد: این اداره کل به‌عنوان مرجع دریایی استان، حداکثر توان عملیاتی خود را معطوف به برقراری و ارتقاء ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی کرده است که در این رهگذر از دیگر ظرفیت‌های استانی نیز بهره می‌جوید.
خسروی افزود: برگزاری دوره‌ای مانور‌های دریایی در سطوح محلی، استانی و ملی از هدف‌گذاری‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است که نقش مؤثری در به‌روزرسانی آمادگی، دانش و شناخت نقاط قوت و ضعف عملیاتی دارد، که با توجه به آن‌ها می‌توان پاسخ‌گویی مؤثر به سوانح واقعی را افزایش داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار