۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

رفع آلاینده و جلوگیری از آلودگی خلیج‌فارس در اولویت قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه رفع آلاینده و جلوگیری از آلودگی خلیج‌فارس در اولویت قرار دارد گفت: پساب‌های ناشی از عملیات نفتی بیشترین آلودگی را به سواحل جزیره خارگ تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۶۵

رفع آلاینده و جلوگیری از آلودگی خلیج‌فارس در اولویت قرار دارد

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه جزیره خارگ یک اکوسیستم مرجانی ارزشمند و زیستگاه گونه‌های دریایی متعدد است اظهار داشت: آلودگی محیط زیست موجب خسارت به تنوع زیستی این جزیره مرجانی و زیبا می‌شود و نیازمند مدیریت ویژه است.

وی جزیره خارگ را بزرگ‌ترین پایانه صادراتی نفت کشور دانست و افزود: با توجه به استقرار سکوهای نفتی و تردد متعدد کشتی و شناورها از خلیج‌فارس همواره این آبراهه بین‌المللی مورد تهدید موارد زیست محیطی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نشت از مخازن نفتی و خطوط انتقال نفت به خشکی را از موارد مهم آلودگی جزیره خارگ دانست و بیان کرد: آلودگی نفتی خلیج فارس و اراضی خارگ همواره شاهد هستیم که پایش و مدیریت از سوی شرکت‌های متولی در این زمینه ضروری است.

قلی‌نژاد با بیان اینکه تخلیه فاضلاب شهری جزیره خارگ در خلیج فارس یکی از مهمترین عوامل آلاینده دریا در این محدوده است خاطر نشان کرد: این آلاینده به طور مداوم خلیج فارس را آلوده و اکوسیستم ارزشمند آن را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: پساب‌های ناشی از عملیات نفتی شرکت فلات قاره سالانه بار آلودگی فراوانی برای آب و خاک در این منطقه دارد و از مواردی است که سالانه بیشترین ضربه را به محیط زیست وارد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه همه چالش‌های زیست محیطی جزیره خارگ شناسایی شده است گفت: در دومین نشست کارگروه ساماندهی و بررسی وضعیت زیست محیطی جزیره خارگ آلاینده‌های این جزیره بررسی شد و پیگیری برای رفع آلاینده‌ها و جلوگیری از تخریب آن در اولویت قرار دارد.

قلی‌نژاد تاکید کرد: شرکت‌‌های نفتی فعال در این منطقه باید به رعایت الزامات زیست محیطی پایبند باشند و به طور مداوم اقدامات کنترلی لازم را برای حفاظت از محیط زیست این جزیره انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار