۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شمالی با تمهیدات دولت سیزدهم

رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شمالی با تمهیدات دولت سیزدهم
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در پی تمهیدات دولت سیزدهم، ترانزیت کالا از بنادر شمالی، رشد ۱۷۷ درصدی داشته است، گفت: در راستای رویکرد دولت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه، بنادر شمالی رونق پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۳
به گزارش مانا، علی‌اکبر صفایی در حاشیه بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی و توسعه‌ای بندر انزلی با اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان در بندر انزلی، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تجارت دریایی، ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندر انزلی با رشد ۲۷۷ درصدی و ترانزیت کالاهای نفتی در این بندر با رشد ۱۰۰ درصدی همراه شده است که این امر با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه در شمال دریای خزر، است.
وی با بیان اینکه رشد ترانزیت کالا در بنادر تجاری به ۱۷۷ درصد رسیده است، تاکیدکرد: در مقطع فعلی هفت فروند کشتی در بندر انزلی پهلو گرفته، هشت فروند دیگر در لنگرگاه قرار دارد و چهار فروند دیگر در مسیر رسیدن به بندر یاد شده است؛ این امر نشان دهنده تحقق وعده‌های دولت در رونق بنادر شمالی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی بندر انزلی، گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی (سازمان بنادر و دریانوردی) در مجموع ۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه عمرانی و تجهیزاتی بندر انزلی هزینه شده است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از سیلوی غلات ۵۰ هزار تنی برای نگهداشت صحیح و سالم مواد غذایی در بندر انزلی، اظهار داشت: در کل بنادر کشور، یک میلیون تن سیلو در دست ساخت است، این سیلوها می‌توانند به مرکز توزیع برای کل کشور تبدیل شوند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه تامین برق ساحلی برای کشتی های پهلو گرفته در بندر انزلی، اظهار داشت: این پروژه برای اولین بار و در راستای فصل ششم کنوانسیون مارپل برای جلوگیری از آلودگی هوا و صدا در بندر انزلی به بهره‌برداری رسید و از این پس کشتی‌های پهلوگرفته در بندر به جای استفاده از دیزل ژنراتور، از برق ملایم و مناسب در بندر برای مصرف روشنایی و سایر امور استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به بهره برداری از باشگاه ملوانان در بندر انزلی گفت: باشگاه ملوانان در راستای کنوانسیون MSC و برای ایجاد رفاه و آسایش دریانوردان پس از یک دوره طولانی دریانوردی به بهره‌برداری رسید.
بر اساس این گزارش، لایروبی فاز اول تالاب انزلی و تعمیرات اساسی چمن ورزشی زمین فوتبال، از دیگر پروژه‌ای عمرانی بندر انزلی قلمداد می‌شود و با افتتاح این پروژه ها برای ۲۳۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار