۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
مدیرکل شیلات استان بوشهر خبر داد:

ممنوعیت صید میگو از ۳۰ شهریور در آبهای استان بوشهر

مدیرعامل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر از ۱۸ مرداد آغاز شد گفت: با تشکیل کمیته صید در شیلات استان بوشهر زمان پایان آن ۲۹ شهریور ماه تعیین شده و از ۳۰ شهریور صید میگو ممنوع است.
کد خبر: ۹۳۸۴۶

ممنوعیت صید میگو از ۳۰ شهریور در آبهای استان بوشهر


علی بازدار در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه در ۳۵ روز گذشته صیادان استان بوشهر ۱۲۶۰ تُن میگو صید کرده‌اند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع امسال ۱۴۰۰ تُن میگو صید شود که نسبت به سال قبل که ۲۴۰۰ تُن میگو استحصال شد کاهش ۲۶ درصدی داشته باشد.

وی پایان صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر را اعلام کرد و گفت: شناور‌های صیادی باید ۲۹ شهریور ماه به اسکله‌های صیادی برگردند و از ۳۰ شهریور ماه صید این آبزی در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر از ۱۸ مرداد آغاز شد گفت: با تشکیل کمیته صید در شیلات استان بوشهر پایان آن تعیین شد و از ۳۰ شهریور صید میگو ممنوع است.

بازدار بیان کرد: فعالان این حوزه باید تجهیزات صیادی ویژه صید میگو را از شناور‌ها تخلیه و به ساحل منتقل کنند.

وی افزود: میگو از آبزیان کف‌زی خلیج فارس است که صید آن به روش ترال یا کف‌روب انجام می‌شود با توجه به اینکه صید ترال در طول سال ممنوع است پس از پایان این آبزی، صید آبزیان به روش ترال در خلیج فارس جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگیری قضایی قرار می‌گیرد، چون صید ترال زمینه نابودی زیستگاه‌های آبزیان فراهم می‌کند.

میگو خلیج فارس از نوع ببری سبز است که به علت رنگ آن بین مردم به میگو صورتی مشهور است. این گونه ۷۴ درصد ذخایر میگو استان را تشکیل می‌دهد و به لحاظ طعم و ارزش غذایی بهترین میگو خلیج فارس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار