۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پنج ماهه نخست امسال ترانزیت خارجی در بندر بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی ۲۰۰ درصدی به ثبت رسانده است.
کد خبر: ۹۳۸۳۰

رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت خارجی در بندر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب از افزایش زیرساخت‌ها و فعالیت‌های بندری خبر داد و اظهار داشت: با افزایش عملیات شبانه‌روزی بندری، به کارگیری گروه‌های تخصصی، پایش مستمر عملیات تخلیه و بارگیری، کاهش سرویس‌تایم شناور‌ها و کاهش بروکراسی و افزایش فعالیت‌های شرکت حمل‌و‌نقلی ترانزیت کالا امسال پایان مرداد در بندر بوشهر از مرز پنج هزار تن عبور کرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: بندر بوشهر با قدمت تاریخ درخشان در سال‌های اخیر با آماده سازی زیرساخت‌های بندری توانسته رشد چشمگیری در ترانزیت کالا تجربه کند که عمده کالا‌های ترانزیتی این بندر دام زنده و خودرو به مقاصد کشور‌های قطر و عراق است.

شکیبی نسب ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در راستای توسعه هرچه بیشتر ترانزیت کالا از بنادر استان بوده است و علاوه بر بندر بوشهر، بندر دیّر نیز از بهار سال گذشته از مزیت رویه ترانزیت خارجی برخوردار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال حدود ۲۰۰ باکس کانتینر تحت رویه ترانزیت خارجی در بندر دیّر به مقصد کشور قطر بارگیری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای مرداد ماه سال جاری با همکاری گمرک ایران و اداره کل گمرک استان مجوز رویه ترانزیت خارجی برای بندر گناوه نیز صادر شده است که می‌تواند عملکرد آن بندر را توسعه دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این راستا دریافت مجوز رویه ترانزیت خارجی برای بندر کنگان نیز در دست اقدام است.

شکیبی نسب اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به زیرساخت‌های بندری ایجاد شده، فعالیت‌های شرکت حمل‌و‌نقلی در ماه‌های اخیر و همچنین پیرو سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی، ترانزیت کالا از بنادر استان رشد چشمگیری را در پیش داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار