۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

پهلوگیری ۶۷۴ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی

مدیرکل بنادرو دریانوردی خوزستان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۶۷۴ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی پهلو گرفتند.
کد خبر: ۹۳۷۹۶

پهلوگیری ۶۷۴ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان بهروز آقایی افزود: در این مدت ۱۹ میلیون تن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: در این مدت هفت میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده که از این میزان ۵.۹ میلیون تن آن حمل شده است.

آقایی با اشاره به اینکه تخلیه و حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی همچنان ادامه دارد افزود: مهترین اولویت ما سرعت گیری در تخلیه و حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور با استفاده از شبکه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است.

وی افزود: امسال ترانزیت خارجی در بندر امام خمینی ۱۰۷ درصد، ترانشیپ کالا ۷۰ درصد و کابوتاژ ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است که نشان دهنده رونق تجاری در این مجتمع بندری است.

آقایی با اشاره به قابلیت‌های عملیاتی و تجهیزاتی بندرامام خمینی گفت: این بندر با برخورداری از اسکله‌هایی با آبخور مناسب، تجهیزات دریایی و بندری پرقدرت و آماده به کار توان ارائه خدمات شبانه روزی به کشتی‌ها و صاحبان کالا را دارد.

پارسال ۴۴ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۱۷ میلیون تُن به واردات کالا‌های اساسی اختصاص داشت.

مجتمع بندری امام خمینی با ۱۱ هزار هکتار محوطه‌های بندری و اراضی پسکرانه دومین بندر بزرگ و راهبردی کشور است.

بنادر خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان، چوئبده، اروندکنار و شادگان از دیگر بنادر فعال استان خوزستان به شمار می‌روند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار