۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره لارک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره لارک به عنوان یکی از پتانسیل‌های مهم گردشگری خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۹۴

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره لارک


سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت جزیره لارک در توسعه گردشگری خلیج فارس، بیان داشت: همگام با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جزیره لارک نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: در همین راستا پایه‌های برق قدیمی جابه‌جا و نصب و روشنایی تیر‌های چراغ برق جدید به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در جزیره لارک انجام و به اتمام رسید.
این مقام مسئول در استان هرمزگان، تصریح کرد: این پروژه با صرف مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی انجام شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، همچنین به انجام برنامه ریزی‌های دقیق برای تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص جاذبه‌های گردشگری جزیره لارک برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به این جزیره اشاره کرد.
وی، اذعان داشت: به این منظور نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم نتیجه بخش بوده و باعث جذب گردشگران بیشتری به این جزیره شود.
وی با اشاره به اینکه جزیره لارک در شرق جزیره قشم واقع‌شده است، تصریح کرد: قلعه پرتغالی‌ها، ساحل پلانکتونی لارک، سواحل بکر و زیبا از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به شمار می‌آیند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: جزیرۀ لارک به دلیل وجود سواحل مرجانی و کم رفت و آمد بودن منطقه، دارای یکی از بکرترین و شفاف‌ترین آب‌های خلیج فارس است.
به گفتۀ وی، این سواحل از عمق ۲ تا ۳۳ متری با شیب ملایم و با انواع موجودات زیبای دریایی همچون مرجان‌ها، ماهی‌های آکواریومی و شقایق دریایی زیبای‌های خاص خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و همین دلایل باعث شده که این جزیره به یک مکان محبوب برای ورزش‌های آبی و لذت بردن از ساحل شنی تبدیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار