۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

اعمال مجازات سنگین برای عامل آتش سوزی تالاب انزلی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از اعمال مجازات سنگین برای عامل آتش سوزی ۴۰ هکتار از اراضی تالاب انزلی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۵

اعمال مجازات سنگین برای عامل آتش سوزی تالاب انزلی
مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت آتش سوزی چند روز اخیر در تالاب بین‌المللی انزلی گفت: متأسفانه هر ساله به دفعات شاهد آتش سوزی عمدی در اراضی اطراف تالاب انزلی با هدف استحصال زمین هستیم.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: گاهی افرادی که اقدام به آتش سوزی در اراضی اطراف تالاب می‌کنند حتی سند آن زمین‌ها را در اختیار دارند، اما اقدام به آتش سوزی در هر صورت جرم محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آتش سوزی اراضی انزلی به یک معضل محیط زیستی در منطقه تبدیل شده است، گفت: طی آتش سوزی‌های اخیر، ۴۰ هکتار از نیزار‌های تالاب دچار حریق شد که این امر علاوه بر پوشش گیاهی منطقه، آسیب فراونی را نیز متوجه حیات وحش این بخش از تالاب کرده است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه عامل آتش سوزی شناسایی شده است، گفت: دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این اقدام در نظر می‌گیرد و در حال حاضر اعمال مجازات سنگین تنها عامل بازدارنده برای تکرار چنین اقداماتی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار