۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

شناورسازان مسافربری، تسهیلات اقساطی تعمیرات و نوسازی دریافت می‌کنند

شناورسازان مسافربری، تسهیلات اقساطی تعمیرات و نوسازی دریافت می‌کنند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارائه تسهیلات تعمیر شناور‌های مسافری در کشتی سازی‌های داخلی و الحاق آن‌ها به چرخه خدمات قبل از پیک سفر دریایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۵۵

 به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد روز شنبه در خصوص مصوبات نشست اخیر معاون امور دریایی سازمان بنادر با مالکان شناور‌های مسافری استان هرمزگان که در بندر شهیدحقانی برگزار شد، اظهارداشت: درخواست مالکان شناور‌های مسافری حول سه محور ارائه تسهیلات برای خرید، تعمیر و نوسازی ناوگان و همچنین اصلاح قیمت بلیت و نیز پرداخت یارانه سفر برای افراد مشمول از سوی دستگاه‌های دولتی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست هماهنگی‌هایی شد که تا یکماه آینده سازوکار‌هایی ایجاد شود که سازندگان داخلی به‌صورت اقساطی تعمیرات مورد نظر شناور‌ها را با قیمت مناسب انجام دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان این کار را اقدامی مهم در راستای سرعت بخشی و الحاق شناور‌ها به ناوگان مسافری تا قبل از رسیدن به اوج  سفر‌های دریایی دراستان هرمزگان دانست.

عباس‌نژاد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست به ارائه یک طرح مناسب برای ساخت شناور‌ها با استاندارد‌های لازم و قیمت مناسب اشاره کرد و گفت: آنچه مدنظر است شناورسازان داخلی با امکانات موجود نسبت به ساخت شناور‌های مسافری باقیمت مناسب اقدام کرده به گونه‌ای که خریداران نیز توان بازپرداخت آن را از محل تسهیلات وجوه داشته باشند.

 عباس‌نژاد، در خصوص درخواست دیگر مالکان مبنی بر افزایش نرخ بلیت شناور‌ها نیز گفت: دستورالعمل مصوب شورای عالی هماهنگی ترابری کشور لازم است فعال شود و در این راستا  همه مسؤولان و دستگا‌های دولتی و مناطق آزاد و دانشگاه نیز حمایت و مشارکت داشته باشند تا خللی در امر خدمات رسانی به وجود نیاید.

وی در این رابطه گفت: مالکان شناور‌ها نباید متحمل هزینه‌های مترتب از یارانه‌های بلیت افراد مشمول شوند و باید سازوکاری ترسیم شود تا این یارانه توسط بخش‌های دولتی محقق شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: ترسیم این سازوکار ضمن جلوگیری و مرتفع کردن دغدغه مالکان از تحمیل هزینه‌های مترتب از یارانه، مالکان این هزینه‌ها را برای تعمیر و رفع مشکلات فنی شناور‌ها و همچنین پرداخت حقوق و مزایای خدمه صرف کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار