۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

افتتاح یک مرکز گردشگری ساحلی - دریایی همزمان با هفته دولت / افتتاح آلاچیق‌های دریایی در جنگل حرای قشم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به بهره برداری از ۱۵ پروژه گردشگری استان هرمزگان همزمان با هفته دولت از افتتاح یک مرکز گردشگری ساحلی- دریایی در هرمزگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۱۶

افتتاح یک مرکز گردشگری ساحلی - دریایی همزمان با هفته دولت / افتتاح آلاچیق‌های دریایی در جنگل حرای قشم

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افتتاح ۱۵ پروژه گردشگری در استان هرمزگان همزمان با هفته دولت گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری مشترک بخش دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده‌اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، سیریک و پارسیان به بهره برداری رسیده اند.
وی در ادامه گفته‌های خود از افتتاح یک مرکز گردشگری ساحلی - دریایی همزمان با هفته دولت در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توریسم دریایی استان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در بندرعباس احداث و بهره برداری رسید.
بناوند در ادامه با اشاره به افتتاح ۶ پروژه گردشگری در قشم با هزینه ۵۴ میلیارد ریال، بیان داشت: این پروژه‌ها شامل افتتاح زیرساخت گردشگری اسکله‌های گردشگری طبل، زیرساخت گردشگری روستای گردشگری گوران، زیرساخت گردشگری روستای سهیلی، زیرساخت گردشگری روستای دوربنی، ایجاد زیرساخت گردشگری روستای سلخ و ایجاد زیرساخت گردشگری در حوزه برق‌رسانی به جزیره لارک بوده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از افتتاح آلاچیق‌های دریایی در حوزه گردشگری دریایی روی آب در منطقه جنگل حرا در روستای گورزین جزیره قشم نیز همزمان با هفته دولت خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این آلاچیق‌ها با رعایت ضوابط زیست محیطی احداث شده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این آلاچیق شاهد تحولی بزرگ در گردشگری جنگل‌های حرا در قشم باشیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، اذعان داشت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۶۲ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است.
بناوند با اشاره به استقبال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود به صنعت توریسم استان و جزایر خلیج فارس، تاکید کرد: امیدواریم سال آینده شاهد بهره برداری از پروژه‌های بیشتری در صنعت توریسم هرمزگان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار