۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

عملیات اجرایی ۲ پروژه بندری در بندر دیر آغاز شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی دو پروژه در بندر دیر با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۸

عملیات اجرایی ۲ پروژه بندری در بندر دیر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی دو پروژه بندری در بندر دیر شامل احداث چهار پست اسکله رمپ و پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر در آیینی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر در این آیین با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، تجاری، شیلات، بازرگانی، صنعت برخوردار است اظهار داشت: شهرستان دیر از دیرباز مبادلات مرزی و تجاری با کشور قطر داشته به لحاظ جغرافیایی نزدیکترین نقطه به بندر الرویس قطر است.

وی با اشاره به عملیات صادرات و واردات از بندر دیر به قطر و بالعکس تصریح کرد: باید برای توسعه زیرساخت‌های بندر دیر برنامه‌ریزی شود چراکه مبادلات مرزی از بندر دیر به قطر یک فرصت مهم و جدید است.

استاندار بوشهر افزود: امید است در زیرساخت‌های بندر دیر برای صادرات به قطر، بحرین و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس توسعه مورد نیاز محقق شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت جدید بندر دیر در سواحل این بندر تا بردخون رقم خواهد خورد تا واحد‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نشست با مسئولان قطری برای تقویت ارتباط تجاری و بازرگانی استان بوشهر تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های بندر دیر طرح‌های مهمی اجرا شده که امکان همزمان پهلوگیری پنج شناور فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در زیرساخت‌های بندر دیر گفت: با توجه به متراکم بودن استقرار پالایشگاه گازی، پتروشیمی و صنایع وابسته، پارس شمالی بنا به نیاز کشور در مسیر شهرستان‌های دیر تا دشتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به استقرار صنایع مهم پالایشگاه در سواحل بندر دیر خاطر نشان کرد: در این راستا صنایع پالایشگاه گاز، پترو پالایشگاه و پتروشیمی در سواحل بندر دیر تا بندر بردخون مستقر می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: امید است عملیات استقرار صنایع یاد شده از انتهای امسال و سال آینده در سواحل بنادر دیر تا بردخون آغاز شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و ساخت تجهیزات مرتبط با گاز و صادرات محصولات گازی آمادگی دارند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله با مشارکت مردم به پیروزی رسید تصریح کرد: جنگ اقتصادی به مراتب آسان‌تر از جنگ نظامی است که باید مردم در این صحنه حضور فعال داشته باشند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

آغاز ساخت ۴ پست اسکله رمپ بندر دیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز با اشاره به آغاز ساخت چهار پست اسکله رمپ بندر دیر به طول ۱۲۹ متر و ۱۰۰ میلیارد تومان گفت: این طرح در مدت ۱۸ ماه تکمیل می‌شود.

محمد شکیبی نسب با بیان اینکه پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر به مساحت ۳ هکتار و با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در مدت ۱۸ ماه احداث می‌شود عمده هدف اصلی اجرا این پروژه‌ها را تسهیل در امر صادرات و واردات بندر دیر و به‌ویژه صادرات به کشور قطر دانست.

بهره‌برداری از دستگاه ایکسری در بندر دیر

فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: بهره‌برداری از دستگاه ایکسری اقدام منحصر به فردی برای بندر دیر است که شیرینی و حلاوت آن نه تنها برای بندر دیر و استان بوشهر بلکه برای کشور و افزایش ظرفیت صادرات بسیار حائز اهمیت است.

یونس باربرز افزود: این هدیه ارزشمند با تلاش‌های استاندار، خدمت ویژه اداره کل اطلاعات استان و با همکاری موثر اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک استان بوشهر محقق شده است.

وی ادامه داد: بندر دیر نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور مسافت کوتاه‌تر دارد که این موقعیت منجر شده تجار ایرانی و قطری تمرکز ویژه‌ای روی بندر دیر معطوف کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار