۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۵

عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب صبح امروز در آغاز و افتتاح طرح‌های بندری در استان بوشهر با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه بندری در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود اظهار داشت: مجموع اعتبار این طرح‌های مهم بندری در نقاط مختلف استان بوشهر ۳۲۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افتتاح هشت طرح بندری شامل گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین و اتمام تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ متر مکعب خاطر نشان کرد: از قایق طناب‌گیر همیار ۳ بهره‌برداری می‌شود و ساختمان ناوتکس نیز وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه با ۲۶۸ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: با اتمام این پروژه‌ها در مجموع ۵۶۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته شکیبی نسب، پروژه‌های یاد شده شامل آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار اسکله در بندر دیر و پایانه و محوطه‌سازی بندر دیر است.

وی هدف از اجرا پایانه مسافربری دریایی بوشهر را خدمت‌رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال دانست و خاطر نشان کرد: این پایانه با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف مدت دو ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر به‌زودی به پایان می‌رسد گفت: بخش خشکی این پایانه تا قبل از آغاز جام جهانی آماده راه‌اندازی می‌شود.

شکیبی نسب افزود: تاکنون چند کشتی مسافربری و رورو پسنجر برای فعالیت و به ارائه خدمات در مسیر دریایی بوشهر - دوحه در ایام برگزاری جام جهانی قطر اعلام آمادگی کردند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات توسعه‌ای سازمان بنادر گفت: قدمت تجارت بین‌الملل در استان بوشهر به قرن‌های متمادی برمی‌گردد و معیشت مردم این استان همواره با دریا و اقتصاد دریا گره خورده است.

محمد هادی رستمیان افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره در کنار مسائل دانش‌بنیان تأکید ویژه بر اقتصاد دریا محور دارند که این مهم اهمیت پروژه‌های بندری را بیش از پیش نمایان ساخته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های بندری در اولویت قرار دارد گفت: در این راستا پایانه‌های صادراتی و مسافری در بنادر دیر و بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار