۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

پایان مسابقات جام دریا در جمهوری آذربایجان

هفتمین دور از مسابقات بین المللی جام دریا با حضور چهار کشور حاشیه‌ خزر در باکو به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۶۸۷

پایان مسابقات جام دریا در جمهوری آذربایجان

به گزارش  مانا؛ هفتمین دور از مسابقات بین المللی جام دریا با حضور چهار کشور حاشیه‌ خزر در باکو به کار خود پایان داد و تیم اعزامی ایران در بندر انزلی مورد استقبال مقامات نظامی قرار گرفت.
تیم‌های برتر نیرو‌های دریایی چهار کشور، ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان، متشکل از ۳۰۰ ورزشکار با هشت ناو جنگی پس از حدود ۱۰ روز رقابت، در رشته‌های مختلف معرفی شدند.
در رشته مهار بویه دریادلان کشورمان با رکورد شکنی در کسب امتیازات دوره‌های هفتگانه در سکوی نخست ایستادند و کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان به رتبه‌های دوم تا چهارم دست یافتند.
در رشته تیر‌اندازی به هدف سطحی هم تیم ایران توانست مقام اول را کسب و کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و قراقستان به ترتیب دوم تا چهارم شدند.
در رشته‌ی تیر‌اندازی به هدف هوایی تیم کشورمان پس از روسیه مقام دوم را کسب کرد و تیم میزبان سوم و قزاقستان چهارم شد.
در دو رشته‌ی کنترل صدمات و بقاء در دریا ورزشکاران کشورمان به مقام سوم اکتفا کردند و تیم‌های جمهوری آذربایجان و روسیه اول شدند؛ و قزاقستان در رتبه چهارم ایستاد.
ورزشکاران تیم کشورمان در رشته ورزشی تیر اندازی به مین چهارم شدند، روسیه اول، جمهوری آذربایجان دوم و قزاقستان سوم شد.
مسابقات در شش بخش تخصصی شامل بخش شناوری مراحل تیراندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات با حضور یگان‌های چهار کشور در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
تیم اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۷۸ ورزشکار با دو ناو موشک انداز ایرانی " پیکان " و " جوشن " در این مسابقات حضور داشت.
حفظ و تقویت صلح و امنیت در دریای خزر، مبارزه مشترک با تروریست و با تاکید بر توانمندی‌های نظامی کشور‌های حاشیه خزر از اهداف برگزاری مسابقات اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار