۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان دوباره اوج می‌گیرد/هشدار سطح زرد هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خوزستان ضمن اعلام هشدار زرد گفت: گرما و شرجی نفسگیر در مناطق ساحلی دوباره اوج می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۶۷۶

گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان دوباره اوج می‌گیرد/هشدار سطح زرد هواشناسی


محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در بررسی نقشه‌های پیش یابی‌، تا اواسط هفته آینده با جنوبی شدن جریانات جوی و تقویت سامانه پرارتفاع جنب حارّه‌ای ، شاهد افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی خواهیم بود.

وی گفت: با تغییرات جوی‌، وزش تندبادهای لحظه‌ای در برخی مناطق ساحلی خوزستان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه از شهروندان مناطق ساحلی استان خوزستان با توجه به افزایش دما‌، از ترددهای ضروری و قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید خودداری کرده و در صورت قرار گرفتن در فضای آزاد‌، از لباس‌های روشن و عینک‌های آفتابی استفاده کنند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه ای از دستگاه‌های امدادی و خدماتی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی و بروز گرما زدگی شهروندان به‌کار گیرند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان همچنین از شهروندان مناطق ساحلی خواست به منظور افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق و پیشگیری از قطع برق‌، از وسایل پرمصرف برق در ساعات پیک خودداری کنند.

موج دوباره گرما در مناطق ساحلی خوزستان در حالی است که بسیاری از شهروندان مناطق ساحلی قصد دارند برای فرار از گرما‌، به مناطق کوهستانی و خوش آب و هوا سفر کنند.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان تا اواخر آبان با شدت و ضعف تداوم دارد.

مناطق ساحلی خوزستان به علت بارش های کم ، خشکسالی و بالا بودن ضرایب گرما و شرجی نفسگیر جزء نقاط بد آب و هوا محسوب می شود.

 

برچسب ها: گرما خوزستان شرجی
ارسال نظرات
آخرین اخبار