۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

بهره‌برداری از ۴۳ پروژه زیربنایی بندری و دریایی در هفته دولت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بهره‌برداری ۴۳ پروژه زیربنایی بندری و دریایی همزمان با فرا رسیدن هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۵۹

بهره‌برداری از ۴۳ پروژه زیربنایی بندری و دریایی در هفته دولت

به گزارش مانا، علی اکبر صفایی با تاکید بر اینکه اجرای راهبرد توسعه دریامحور در کشور باید از سطح شعار خارج شود، اظهار کرد: طی یک سال گذشته از شروع به کار دولت سیزدهم، توجه جدی به تسهیل تجارت با کشور‌های همسایه در شمال و جنوب، ارتقای شاخص‌های بهره وری در حمل و نقل دریایی، تشکیل هیئت اندیشه ورز و تدوین برنامه حوزه دریا با مشارکت نخبگان و فعالان حوزه حمل و نقل دریایی، در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر بوده است.

وی یادآور شد: ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در بخش‌های لجستیک، حمل‌و‌نقل دریایی و بندری، توجه جدی به مباحث ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی وتامین امنیت دریانوردی با همکاری ارتش و سپاه، ظرفیت سازی‌های جدید در سواحل و بنادر، حمایت از بخش خصوصی و استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و بومی‌سازی ساخت و ساز در صنایع دریایی کشور و توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از رویکرد‌های جدی سازمان بنادر در دولت سیزدهم است.

به گفته صفایی، ارتقای تجهیزات فنی و خدمات دریایی و بندری، ایجاد زیرساخت برای توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری در سواحل مکران و تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌تمام، از دیگر اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در یک سال گذشته بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه در دولت مردمی، همه امور با شأنیت خدمت به مردم تعریف می‌شود و در سرلوحه فعالیت‌ها قرار دارد، گفت: در همین راستا و با هدف ظرفیت‌سازی‌های جدید در حوزه دریا و برای رونق و ایجاد اشتغال و خدمت بیشتر، ۴۳ پروژه بندری و دریایی با استفاده از منابع دولتی و با مشارکت بخش خصوصی با اعتباری بیش از یک‌هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه مهم اقتصادی و توسعه‌ای در بنادر امام خمینی ره، شهید رجایی، بوشهر، امیرآباد، سیریک، جاسک، ریگ و دیر، با اعتباری بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته دولت امسال خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار