۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

عملیات کانتینری در بزرگترین بندر انگلیس قفل شد

فعالیت بندر فلیکستو انگلیس به علت اعتصاب دو هزار کارگر در اعتراض به پایین بودن حقوق و دستمزد از تاریخ ۲۱ اوت قفل شده است.
کد خبر: ۹۳۶۵۸

عملیات کانتینری در بزرگترین بندر انگلیس قفل شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ گزارش مؤسسۀ Sea-Intelligence حاکی است اعتصاب کارگران بر روی فعالیت و عملکرد این بندر که سالانه چهار میلیون teu کانتینر در آن جابه‌جا‌ می‌شود، باعث شده تا روزانه ۱۱ هزار teu کانتینر بلاتکلیف در بندر به حال خود رها شوند این در حالی است که کارگران بندر لیورپول اعلام کردند که اعتصاب مشابهی را برای پیوستن به اعتصاب کنندگان بندر فلیکستیو برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گفتۀ تحلیلگران Sea-Intelligence در حال حاضر زنجیرۀ تأمین و لجستیک کالا در بریتانیا به شدت مختل شد‌ه و قفسه‌های بسیاری از سوپرمارکت‌ها خالی است. در این میان نگرانی از اعتصاب هشت روزه کارگران این بندر باعث شده تا مردم با حرص و ولع نسبت به خرید کالا اقدام کنند.

"لارس جنسن" مدیرعامل شرکت مشاوره لاینر Vespucci Maritime طی سخنانی در شبکه‌های مجازی اعلام کرد با چنین اعتصاب بزرگی شرکت‌های حمل‌و‌نقلی مجبور می‌شوند محموله‌های خود را به جای بریتانیا در آنتورپ و روتردام تخلیه کنند.  

در همین حال بسیاری اپراتور‌ها از جمله مرسک و کاسکو به مشتریان خود اعلام کردند این هفته اعزام کشتی‌ها به بریتانیا را قطع کنند.

در پایان این گزارش آمده است در صورتی‌که اعتصاب یک هفته ادامه یابد پاکسازی محموله‌ها و محوطۀ بندری ۲۴ روز زمان خواهد برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار