۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

احتمال جابه‌جایی زائران اربعین از خط دریایی خرمشهر- بندر ابوفلوس عراق

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از احتمال جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از طریق خط کشتیرانی خرمشهر - بندر ابوفلوس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۴

احتمال جابه‌جایی زائران اربعین از خط دریایی خرمشهر- بندر ابوفلوس عراق

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به مذاکره با طرف عراقی برای راه‌اندازی خط کشتیرانی خرمشهر - بندر ابوفلوس اظهار داشت: مذاکره برای راه‌اندازی این خط دریایی ادامه داشته و امیدواریم با گشایش این خط دریایی، بندر و دریانوردی خرمشهر سهمی در جابه‌جایی زائران اربعین داشته باشد.

وی گفت: زیرساخت‌ها برای برقراری این خط دریایی فراهم شده و چنانچه مذاکرات با طرف عراقی به نتیجه نهایی برسد این خط کشتیرانی برای جابه‌جایی زائران اربعین به کار گرفته می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فاصله بندر خرمشهر تا بندر ابوفلوس عراق حدود ۹ مایل دریایی است و اگر یک خط کشتیرانی بین این دو بندر ایجاد شود، می‌توان از آن در طول سال برای جابه‌جایی مسافر و زائر استفاده  کرد.

وی بیان کرد: در ایام اربعین حسینی خیل عظیمی از زائران و مشتاقان برای زیارت عتبات عالیات از سراسر کشور و همچنین خارج از کشور در خرمشهر حضور پیدا می‌کنند، که با راه‌اندازی این خط کشتیرانی، می‌توان برای جابه‌جایی زائران به صورت دریایی خدمت‌رسانی نمود.

اسعدی بیان کرد: طرف عراقی را برای ایجاد این خط کشتیرانی متقاعد کردیم و به منظور تامین زیرساخت مناسب از جمله سالن مسافری، طرف عراقی از قبل یک ساختمان را برای همین منظور اختصاص داد.

وی گفت: سفر به کربلا از طریق خط کشتیرانی خرمشهر - ابوفلوس در نزدیکی بصره، خاطره به یاد ماندنی برای زائران اربعین تداعی خواهد کرد.

پیش‌بینی شده اربعین امسال یک میلیون زائر از منطقه آزاد اروند راهی شهر‌های مقدس عراق شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار