۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

خارج‌سازی ۴۲ شناور مغروقه از کانال دسترسی بندر گناوه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با خارج‌سازی ۴۲ شناور مغروقه از لنگرگاه بندر گناوه کانال دسترسی این بندر برای تردد شناور‌ها ایمن سازی شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۴

خارج‌سازی ۴۲ شناور مغروقه از کانال دسترسی بندر گناوه

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه شناور‌های غرق شده در دریا و خلیج فارس سبب بروز مشکلاتی در حوزه دریانوردی و تردد شناور‌ها است اظهار داشت: این شناور‌ها پس از غرق شدن ایمنی تردد شناور‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

وی با اشاره به خارج سازی ۴۲ شناور مغروقه در بندر گناوه افزود: بر اساس تفاهمنامه با شرکت مروارید سفید بوشهر برای خروج ۳۷ شناور مغروقه از کانال دسترسی بندر گناوه برنامه‌ریزی شد که در اجرا پنج شناور نیز فراتر از تعهد ایجاد شده از کانال دسترسی بندر گناوه خارج سازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی خارج سازی شناور‌های مغروقه از کانال دسترسی بندر گناوه، بیان کرد: با این عملیات تمامی شناور‌های مغروقه و مانع برای تردد ایمن شناور‌ها خارج سازی شده و اندک شناور‌های باقیمانده نیز پس از تعیین وضعیت مالکیت آن‌ها از کانال خارج سازی می‌شوند.

شکیبی نسب ادامه داد: در ادامه پروژه ایمن سازی کانال دسترسی بنادر استان بوشهر، کانال بنادر خارگ و دیر از وجود شناور‌های مغروقه و مزاحم در مسیر تردد شناور‌ها از دریا خارج سازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: شناور‌های مغروقه در کانال دسترسی بندر خارگ دو شناور فلزی هستند که پس از برگزاری مناقصه نسبت به آغاز عملیات خارج سازی آن‌ها اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار