۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

گرمای بی‌سابقه نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت

گرما و شرجی طاقت‌فرسا و بی‌سابقه، نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت و زندگی عادی آنان را با اختلال جدی روبه‌رو کرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۷

گرمای بی‌سابقه نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت

به گزارش خبرنگار مانا، به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی و استقرار هوای گرم و بسیار مرطوب، فعالیت‌های تجاری و کسب و کار در شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر نیمه تعطیل شده و بیشتر خیابان‌های شهر‌های ساحلی خلوت و تردد‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

هوای شرجی و نفسگیر که در اصطلاح محلی به آن "خرما پزان" می‌گویند هرچند برای شهروندان به شدت آزار دهنده است، ولی برای نخیلات منطقه بسیار پربار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هوای گرم و شرجی پدیدۀ غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های پیشِ رو خواهد بود.

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: میزان رطوبت در شادگان ۹۲ درصد، بندر ماهشهر ۸۹ درصد، هندیجان ۸۰ درصد و اروندکنار ۹۵ درصد است.

وی افزود: تا روز دوشنبه هفته جاری جریانات گرم و شرجی جنوبی در مناطق ساحلی خوزستان حکم‌فرما خواهد بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه جدید نسبت به افزایش مصرف برق و آب و احتمال قطع برق هشدار داد و از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان مصرف انرژی خود را مدیریت کنند.

در روز‌های اخیر گزارش‌های متعددی از قطعی برق در بسیاری ازشهر‌های ساحلی خوزستان به علت مصرف زیاد برق و عدم تاب‌آوری شبکه توزیع دریافت شده است.

از سوی دیگر بروز گرمازدگی شهر‌های ساحلی خوزستان را به شدت تهدید می‌کند. احتمال تعطیلی یا کاهش فعالیت اداری در شهر‌های ساحلی خوزستان وجود دارد.

شهر‌های ساحلی خوزستان جزء مناطق بد آب و هوا و خشک کشور محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار