به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی درباره آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، اظهار داشت: مدتها است به دنبال راهاندازی و فعالیت خطوط منظم کشتیرانی از بنادر شمالی کشور به آستاراخان هستیم و مذاکرات بسیاری در این رابطه صورت گرفت و جلسات مستمری با شرکت کشتیرانی دریای خزر برگزار شد.
وی ادامه داد: شرکت کشتیرانی دریای خزر دارای ۲۳ فروند کشتی است و به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی از این شرکت درخواست کرد تعدادی از کشتیهای مربوطه به منظور تردد منظم در بخش کانتینری از بنادر شمالی کشور فعالیت کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به مزیت اطلاع و اطمینان صاحبان کالا از حضور کشتیها در بنادر مشخص در زمان مشخص، بیان کرد: وقتی صاحب کالا بداند که کشتیها در تاریخ مشخصی در یک بندر مشخص حضور دارند، کالاهای صادراتی خود را از نقاط مختلف کشور به آن بنادر منتقل می کنند چراکه از وجود کشتی، تردد آن و صادرات کالا در زمان مشخص، اطمینان دارند.
یونسی به مصوبه سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی دریای خزر به منظور راهاندازی خطوط لاینر کانتینری از بنادر شمالی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون چنین خط لاینری در بنادر شمالی وجود نداشته است و این اتفاق، موجب میشود شاهد افزایش میزان ترافیک کالا باشیم و به تبع آن امیدوار هستیم شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز به تعداد کشتیهای خود در این راستا اضافه کند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس جدول زمانبندی ارائه شده شاهد آغاز فعالیت خطوط منظم کشتیرانی کانتینری از بنادر شمالی دریای خزر هستیم، گفت: فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از سه بندر اصلی شامل بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر آغاز می شود و در صورت وجود کانتینر دو بندر آستارا و فریدونکنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه میشوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ کالا به عنوان مقاصد خطوط لاینر کانتینری در نظر گرفته شده اند.
یونسی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم فعالان در حوزه صادرات و ترانزیت از راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی کانتینری استقبال کنند، عنوان کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر خواستار ارائه تخفیفات شده و قرار است به همین منظور کارگروهی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل و تخفیفاتی ارائه شود.