۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

مجوز مطالعه و احداث اسکله نفتی در بندر بوشهر صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از صدور مجوز مطالعه و احداث یک پست اسکله نفتی در مجتمع بندری نگین بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۱

مجوز مطالعه و احداث اسکله نفتی در بندر بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با مطالعه و احداث یک پست اسکله نفتی در مجتمع بندری نگین به عنوان یک پیش نیاز مهم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

وی بیان کرد: این مهم اکنون در مسیر دریافت مجوز‌های مرتبط است تا در ادامه نیز مطالعات و اجرای احداث یک پست اسکله نفتی در مجتمع بندری نگین آغاز شود.
شکیبی‌نسب ادامه داد: مساحت بندر بوشهر ۵۷ هکتار است که  به واسطه واقع شدن در محیط شهری و عدم امکان توسعه محیط فعلی، طرح توسعه بندر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: از سنوات قبل برنامه‌های خوبی در مجتمع بندری نگین شروع شده که از مهم‌ترین آن‌ها که اکنون در دست اجرا است می‌توان به پروژه‌های جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی شاره کرد که پروژه جاده و پل ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۶ درصد مطابق با برنامه زمان بندی مصوب و تاسیسات زیربنایی نیز ۸۶ درصد پیشرفت داشته اند.  
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  ادامه داد: جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در حال حاضر یک کیلومتر آن آسفالت شده و زیرسازی پنج هزار و ۷۰۰ متر آن نیز انجام شده و آماده آسفالت است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد شمع‌های پل کوبیده شده است، عنوان کرد: با روندی که در پیش گرفته شده انتظار است جاده دسترسی مجتمع بندری نگین در دو باند تا پایان خرداد سال آینده به بهره‎برداری برسد.
شکیبی نسب افزود: مجتمع بندری نگین یک فرصت بی نظیر برای بندر بوشهر و همچنین جهش فعالیت اقتصادی و اشتغال در این بندر و استان بوشهر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به استقبال چشمگیر سرمایه گذاران برای ورود به مجتمع بندری نگین ادامه داد: امید است با برنامه ریزی انجام شده و حمایت دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوز‌های پروژه‌های مجتمع بندری نگین، رونق اقتصادی و اشتغال در استان بوشهر رشد قابل توجهی به خود بگیرد.
شکیبی نسب افزود: برای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین تردد شناور‌های ۵۰ هزار تنی پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود در آینده آبراه بندر بوشهر برای پذیرش شناور‌هایی با این تناژ مهیا شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار