۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

نجات ۶۸۰ نفر از غرق شدگی در آب‌های خزر

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از نجات ۶۸۰ نفر گردشگر توسط نیرو‌های امداد و نجات مستقر در نوار ساحلی استان مازندران از ابتدای خرداد ماه تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۷

نجات ۶۸۰ نفر از غرق شدگی در آب‌های خزر


علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی غرق شدگی‌ها در آب‌های ساحلی استان مازندران طی تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: علاوه بر این شاهد افزایش تعداد نجات یافتگان توسط نیرو‌های امداد و نجات نیز بوده‌ایم.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از نجات ۶۸۰ نفر گردشگر توسط نیرو‌های امداد و نجات مستقر در نوار ساحلی استان مازندران از ابتدای خرداد ماه تا کنون خبر داد.
وی مهمترین دلیل افزایش تعداد نجات یافتگان و کاهش غرق شدگی‌ها را در سال جاری به افزایش نیرو‌های ناجی غریق در طول نوار ساحلی استان نسبت داد.
وی عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان جهت عملیات امداد و نجات استقرار یافتند و به مرور با افزایش تعداد آن‌ها از اول تیر ماه در مجموع شاهد فعالیت هزار و ۲۰۰ نفر ناجی غریق در نوار ساحلی استان مازندران هستیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، استقرار هزار و ۲۰۰ نفر ناجی غریق در طول ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران را اقدامی بسیار مهم در راستای کمک به کاهش غرق شدگی‌ها اعلام کرد.
رجبی بیان داشت: ناجیان غریق در ۲۷ طرح سالم‌سازی دریا و اقع در شهرستان‌های ساحلی و نیز در ۴۲۰ نقطه حادثه خیز دریای خزر استقرار دارند و خدمات امداد و نجات را به گردشگران ورودی ارائه می‌دهند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعدادی از هموطنانمان گرفته شود.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تأکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.
وی در ادامه از انجام برنامه ریزی‌های لازم جهت پرداخت به موقع ناجیان غریق خبر داد و گفت: بر اساس قول‌های مساعد مسئولان وزارت کشور در ستاد ساماندهی سواحل، به زودی مابقی حقوق ناجیان غریق به آن‌ها پرداخت شود.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای حقوق ناجیان غریق و اعتبارات درخواست کرده ایم که قول تامین آن داده شده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران تاکید کرد: با افزایش تعداد ناجیان غریق و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده‌تر میان مردم و تشویق آن‌ها به شنا در طرح‌های سالم سازی اختصاص یافته، امیدواریم تا پایان تابستان امسال شاهد کاهش بسیار چشمگیر غرق شدگی‌ها باشیم.
رجبی با اشاره به اینکه بیشترین غرق شدگی‌ها به محدوده ساحلی شهرستان محمودآباد اختصاص دارد، تصریح کرد: بعد از محمود آباد شهرستان‌های نوشهر، چالوس و عباس آباد بیشترین تعداد غرق شدگی‌ها را به خود اختصاص داده اند.
وی یادآور شد: همچنین آمار اخذ شده حاکی از آن است که بیش از ۹۰ درصد غرق شدگان مردان و افراد غیر بومی استان بوده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار