۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

آزاد شدن صید میگوی ببری در بحرکان هندیجان

مدیرکل شیلات خوزستان از آزد شدن صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان در آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۳

آزاد شدن صید میگوی ببری در بحرکان هندیجان


به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان فتح الله ابوعلی با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان در خصوص آزاد شدن صید میگوی ببری افزود: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان برای شناورهای صیادی خوزستان آزاد و صید ماهی در این صیدگاه ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود گفت: مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی در چهار شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان هفت روز و قایق‌های هندیجان نیز هفت روزه صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناورها و اندازه چشمه بدنه تور۵۰ میلیمتر توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو را ضروری خواند.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: تخلیه و حمل‌و‌نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حُسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق‌دار استاندارد هستند.

ابوعلی افزود: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در برگ‌های مرتبط به صورت تمام شماری هر سه روز یک‌بار به معاونت صید و صیادی خوزستان اقدام کنند.

وی گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان، مدیران شیلات شهرستان ها و همه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

سالانه حدود سه هزار تُن میگوی ببری و صورتی در صیدگاه بحرکان در شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای شهرهای ساحلی خوزستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار