۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

افزایش کلوپ‌های تفریحات دریایی در بوشهر

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از توسعه انواع تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی با افزایش تعداد کلوپ‌های دریایی و با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۶

افزایش کلوپ‌های تفریحات دریایی در بوشهر

اسماعیل سجادی منش در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به پتانسیل بالای استان بوشهر در زمینه توریسم دریایی، یکی از مهمترین ظرفیت‌های این بخش را تفریحات دریایی و انواع ورزش‌های آبی دانست و گفت: در همین راستا برنامه ریزی‌های کلانی برای توسعه تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بر لزوم ورود و همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه این صنعت تاکید کرد و اذعان داشت: در جلسه‌ای که ماه گذشته با برخی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، توسعه تفریحات و ورزش‌های دریایی به عنوان یکی از محور‌های اصلی جلسه مذکور مطرح شد.
وی با اشاره به علاقه‌مندی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به این بخش از صنعت توریسم دریایی در استان بوشهر، اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از آمادگی کامل برای حمایت و اعطای تسهیلات لازم به این سرمایه گذاران برخوردار است.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، اعطای مجوز، تسهیلات و رایزنی با دیگر دستگاه‌های متولی در خصوص ایجاد فضا و زمینه فعالیت در این حوزه، از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه بازی‌ها و ورزش‌های آبی خواهد بود.
وی اذعان داشت: علاوه بر توسعه و افزایش کمی تعداد کلوپ‌های فعال در زمینه ارائه تفریحات و ورزش‌های دریایی، کیفیت بخشی در این صنعت به ویژه در زمینه به روز‌رسانی تجهیزات در دستور کار قرار دارد تا شرایط ایمنی را ضمن انجام تفریحات دریایی برای گردشگران فراهم کنیم.
سجادی منش در ادامه گفته‌های خود از برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری در استان خبر داد و تصریح کرد: در نشستی که با مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی استان داشتیم مقرر شد با همکاری این نهاد برگزاری دوره‌های گردشگری در استان تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی در برگزاری دوره‌های تخصصی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی دارد، بیان داشت: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه لازم در سال جاری با این نهاد، شاهد ارتقا سطح علمی فعالان گردشگری در استان باشیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تاکید کرد: یکی از اولویت‌های ما آموزش‌های کوتاه مدت بوده و بنا داریم با توجه به اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی استان، نسبت به برگزاری این دوره‌ها برای کارکنان تاسیسات گردشگری اقدام کنیم.
سجادی منش عنوان کرد: بی‌تردید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از تمام پتانسیل‌ها برای بهبود فضای گردشگری استان بهره خواهد برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار