۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

مانور واپایش عبور و مرور در پنج بندر استان بوشهر برگزار شد

فرمانده یگان حفاظت بنادر استان بوشهر گفت: مانور دو روزه واپایش(کنترل) عبور و مرور در پنج بندر این استان شامل بنادر بوشهر، گناوه، دیر، کنگان و خارگ توسط مأموران یگان حفاظت به صورت همزمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۱۸

مانور واپایش عبور و مرور در پنج بندر استان بوشهر برگزار شد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، شهریار محمدزاده فرد با اشاره به اجرای مانور واپایش عبور و مرور در پنج بندر استان بوشهر اظهار کرد: مانور واپایش عبور و مرور در بنادر استان بوشهر بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

وی بیان کرد: برای تأمین امنیت بنادر استان بوشهر اقدامات ارزشمندی اجرایی شده و با توجه به اینکه تامین امنیت مصادیق متعددی در جرم‎ها دارد در زمینه‎‌های مختلفی اعم از سرقت، درگیری‌های فیزیکی، نزاع و جعل اسناد اقدام شده است.
محمدزاده فرد ادامه داد: برای اینکه توان حفاظتی و تأمین امنیت بنادر فراهم شود به صورت دوره‌ای مانور‌هایی در زمینه‌های مختلف اعم از واپایش عبور و مرور به بنادر، مقابله با سوانح در بنادر و مواردی از این دست توسط یگان حفاظت  برگزار می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت بنادر استان بوشهر عنوان کرد: یکی از مصادیق مهم تامین امنیت و دقت در التزام امور بنادر مسائل ترافیکی و ورود و خروج بنادر است که پس از چند سال شرایط کرونایی اکنون صدور مجوز در بنادر به صورت الکترونیکی و فیزیکی برای مترددین صادر می‏‌شود.
محمدزاده فرد ادامه داد: همچنین کنترل امور ترافیکی که منجر به تسریع در عملیات بندری و دریایی می‌شود نیز کماکان بدون فوت وقت توسط یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی و خاصه یگان حفاظت اداره کل استان بوشهر در حال انجام است.
وی گفت: این فرآیند در آیندۀ نزدیک نیز در مجتمع بندری نگین و چهار بندر دیگر استان بوشهر نیز همراه با ساماندهی زون اداری و صدور مجوز برای افراد پیاده انجام خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت بنادر استان بوشهرادامه داد: در این طرح برای مراجعان به زون اداری شامل کارمندان، ملوانان، تجار، بازرگانان و کارگران مجوز و کارت تردد صادر می‌شود تا با نصب درب نفررو به شکل گیت مترویی مراجعان در ورود و خروج شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت شوند.
وی عنوان کرد: هدف این طرح جلوگیری از عدم رعایت مسائل ایمنی و امنیتی احتمالی و همچنین سرعت و امنیت بخشی در عرصه تجارت ملی و بین‌المللی  به عنوان یک مقوله مهم و حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار