۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان ضمن اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان، نسبت به هوای گرم و نفسگیر در این مناطق هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۵۱۳

هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، با تقویت سامانه پرارتفاع جنب حارّه‌ای وقوع دمای ۵۱ درجه بالای صفر دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان خواست تا سه روز آینده از حجم تردد‌های غیرضروری بکاهند و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند افزایش رطوبت و شرجی هوا در شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و شادگان اظهار داشت: در ساعات اولیه صبح برخی مناطق ساحلی خوزستان شاهد رطوبت ۱۰۰ درصدی خواهند بود.

سبزه زاری از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست مصرف آب و برق خود را مدیریت کنند و در ساعات پیک مصرف، از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

 در همین حال دمای هوا در ایستگاه هواشناسی فرودگاه بین‌المللی آبادان در روز جمعه به ۵۳.۲ درجه بالای صفر رسید و سبب تأخیر در تعدادی از پرواز‌های این فرودگاه شد.

با افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، موارد آتش سوزی ناشی از سوختن لوازم خانگی در شهر‌های ساحلی خوزستان افزایش یافته است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی، درمانی و امدادی خواست ضمن حفظ آمادگی، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی بکار گیرند.

در چند روز اخیر دست کم ۴۵ نفر از شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستان که دچار گرمازدگی شدند در بیمارستان بستری شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار