۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
فرمانده مرزبانی استان بوشهر:

باند سازمان یافته محموله قاچاق با تلاش مرزبانی استان بوشهر منهدم شد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از انهدام باند سازمان یافته انتقال محموله قاچاق کالا و کشف ۳۰ میلیارد کالا قاچاق خبر داد و گفت: اعضا باند که قطعات لیفتراک را در زیر ضایعات محموله کانتینری جاسازی کرده بودند شناسایی و منهدم شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۸

باند سازمان یافته محموله قاچاق با تلاش مرزبانی استان بوشهر منهدم شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی از انهدام باند سازمان یافته انتقال محموله قاچاق کالا خبر داد و اظهار داشت: مأمورین فرماندهی مرزبانی استان بوشهر با اقدام اطلاعاتی هدفمند، قاچاقچیان که به‌صورت حرفه‌ای و سازمان یافته مبادرت به انتقال کالای قاچاق توسط خودرو‌های سنگین در استان‌های جنوبی می‌کردند در اقدام اطلاعاتی و عملیاتی و با تعامل و همکاری پلیس فارس موفق شدند در محور صفاشهر به آباده شناسایی و متوقف کنند.

وی با اشاره به جاسازی قطعات لیفتراک در زیر ضایعات محموله کانتینری تصریح کرد: ۲ نفر از اعضای باند قاچاق کالا، دو دستگاه لیفتراک به ارزش ۳۰ میلیارد ریال را به قطعات کوچک تقسیم و در کامیون به‌صورت ماهرانه در زیر ضایعات محموله کانتینری به مقصد تهران جاسازی کرده بودند که مورد شناسایی قرار گرفتند و توقیف شدند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به خسارات کالای قاچاق به اقتصاد و اشتغال جامعه خاطرنشان کرد: کالای قاچاق می‌تواند ضربات مهلکی به اقتصاد کشور وارد و زمینه بیکاری و رکود واحد‌های تولیدی را فراهم کند که در این راستا عزم مرزبانان و پلیس مبارزه با قاچاق کالا است و در برخورد با این گونه فعالیت‌ها از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

شرفی با اشاره به اینکه تمام سواحل و مرز دریایی خلیج فارس تحت رصد و پایش شبانه‌روزی نیرو‌های مرزبانی استان بوشهر قرار دارد گفت: امنیت خلیج فارس و سواحل استان بوشهر با مشارکت مردم ساحل‌نشین این استان محقق شده است.

وی برخورد قاطع با قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های نیرو‌های مرزبانی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: کالا‌های وارداتی که فاقد هر گونه اسناد اعتباری و قانونی و گمرکی باشد در زمره قاچاق قرار می‌گیرد و ضمن توقیف محموله متخلفان مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار