۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

افزایش دو برابری حملات سایبری به بندر لس‌آنجلس

مدیر اجرایی بندر لس‌آنجلس اعلام کرد از زمان شیوع مجدد کووید ۱۹ حملات سایبری به این بندر دو برابر شده است.
کد خبر: ۹۳۴۵۴

افزایش دو برابری حملات سایبری به بندر لس‌آنجلس


به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "ژن سروکا" مدیر اجرایی بندر لس‌آنجلس در گفتگو با رویترز گفت: این بندر روزانه با حملات باج‌افزار، بدافزار، فیشینگ و سایر موارد با هدف ایجاد اختلال و کاهش سرعت فعالیت‌ها مواجه است که این موضوع از زمان شیوع مجدد کرونا دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز به‌طور مشخص معلوم  نیست که این حملات از چه ناحیه‌ای صورت می‌گیرد تاکید کرد: به نظر می‌رسد حملات از ناحیه برخی کشور‌ها‌ی اروپایی و روسیه باشد به هر حال گسترۀ جمعیت  تحت پوشش این حملات حدود ۴۰ میلیون نفر است.

به گفتۀ وی بندر لس‌آنجلس با تشکیل تیم‌های ویژه سایبری FBI به منظور جلوگیری از حملات و بهبود امنیت سایبری به شدت فعالیت می‌کند که میلیون‌ها دلار صرف حفاظت سایبری می‌باشد، اما توان مقابله با حملات روز‌به‌روز کاهش می‌یابد.

وی در ادامه اذعان داشت: علی‌رغم سرمایه گذاری ها‌ی گستره در این زمینه مراکز تاب‌آوری سایبری، جمع‌آوری اطلاعات پیشرفته و مراکز حفاظت در برابر تهدیدات سایبری آسیب پذیر شده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: اگرچه اقدامات احتیاطی را در مقابل چنین حملاتی انجام می‌دهیم، اما حملات سایبری آنچنان زیاد است که توان مقابله با آن در بندر لس‌آنجلس به مراتب کاهش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار