۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

مهر تایید سهامداران بر عملکرد ۱۴۰۰ بیمه معلم / افزایش سرمایه بیمه معلم به ۷۵۰۰ میلیارد ریال

مهر تایید سهامداران بر عملکرد ۱۴۰۰ بیمه معلم / افزایش سرمایه بیمه معلم به ۷۵۰۰ میلیارد ریال
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه معلم تشکیل و صورت‌های مالی شرکت برای سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید.
کد خبر: ۹۳۴۲۹

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، پس از استقرار اعضای هیئت رئیسه و دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه به عنوان ریاست مجمع و با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه معلم  برگزار گردید.

محمدابراهیم تحسیری مدیرعامل شرکت بیمه معلم با تشریح عملکرد یکساله این شرکت بیمه‌ای و پخش کلیپ ویدئویی از شاخص عملکرد شرکت بیمه معلم این مراسم را آغاز کرد.

در ادامه این جلسه شاخص‌های مختلف مالی بیمه معلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش مجمع از مهمترین فعالیت‌های بیمه معلم، ارتقاء سطح توانگری مالی در سال ۱۴۰۰ بوده است.

از دیگر اقدامات کلیدی بیمه معلم، اجرای ترمیم مالی در این شرکت است که با تمرکز بر ارزیابی بهینه ریسک در رشته زیان‌ده ثالث و اصلاح ترکیب پرتفوی، ضریب خسارت رشته ثالث با کاهش چشمگیر ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ روبرو شده است که این مهم با اصلاح بهینه نظام مدیریت ریسک در رشته زیان ده، محقق شد.

این امر در حالی است که ضریب خسارت ثالث در صنعت به ۱۱۰ درصد رسیده و این موفقیت بیمه معلم مرهون کنترل ریسک این رشته بوده است.

گفتنی است، در ساماندهی ساختار مالی بیمه معلم افزایش فروش نقدی در دستور کار قرار گرفته و ساختار بودجه ریزی شرکت در سال ۱۴۰۰ مورد بازبینی قرار گرفت.

بر اساس گزارش مجمع، بیمه معلم موفق شد ظرف مدت شش سال به رشد حدود ۶ برابری حق بیمه صادره دست یابد، به طوری‌که حق بیمه صادره از رقم ۷.۴۱۵ میلیارد ریال در سال ۹۴ به رقم ۴۲.۵۹۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

همچنین در این رابطه باید تأکید کرد در راستای توجه به بازار‌های استانی، حق بیمه شرکت در استان‌های برتر با رشد هفت برابری از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ مواجه شده است.

بر این اساس شرکت بیمه معلم در سال ۱۴۰۰ توانست با صدور حدود ۲.۶۵۰.۰۰۰ فقره بیمه نامه، حق بیمه‌ای معادل ۴۲.۵۹۶  میلیارد ریال تولید کند که در مقایسه با سال ۹۹ با رشد قابل ملاحظه ۳۸ درصدی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، بیمه معلم در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۳.۲۶۳ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد که با اتکاء بر پرداخت به موقع خسارت، به رضایت بیمه گذاران منتهی گردید.

اما نکته کلیدی دیگر در عملکرد بیمه معلم را باید در رشد قابل ملاحظه فروش بیمه‌های زندگی مشاهده کرد به طوریکه افزایش بیش از ۹۸ برابری حق بیمه این رشته طی ده سال از مبلغ ۴۱ میلیارد ریال در سال ۹۰ به ۴.۰۱۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، نشان دهنده عملکرد مناسب توسعه بیمه‌های زندگی بوده است.

بررسی عملکرد بیمه معلم در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، تقویت شبکه فروش از طریق پالایش نمایندگان، تشکیل کمیته‌های تخصصی در حوزه امور نمایندگان و اصلاح رویه جذب نمایندگان و همچنین اصلاح مدل کارمزد با هدف ایجاد انگیزه در شبکه فروش در راستای استراتژی شرکت مبنی بر فروش خرد، در دستور کار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، طراحی و راه‌اندازی سایت فروش آنلاین در راستای توسعه کسب و کار دیجیتال، پیاده سازی سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان، راه‌اندازی بازدید مجازی خودرو به منظور کارشناسی اولیه رشته بدنه، انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان، همکاری با کارگزاران برخط بیمه، از دیگر اقدامات بیمه معلم در حوزه خدمات الکترونیک است.

گفتنی است، پس از استماع گزارش هیئت مدیره و تصویب صورت‌های مالی شرکت در سال ۱۴۰۰، مقرر شد به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال به عنوان سود تقسیمی توزیع گردد.

همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب گردید.

این گزارش می‌افزاید، در مجمع عمومی فوق العاده، افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم از ۴.۱۹۵ میلیارد ریال به ۷۵۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار