۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر:

مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و قطر افزایش یافت

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از افزایش مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و قطر خبر داد و گفت: در این راستا مرکز تجاری ایران در قطر با محوریت مرکز توسعه تجارت راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۳۴۱۷

مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و قطر افزایش یافت

خورشید گزدرازی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و نقش استان بوشهر در عرصه توسعه تجارت و طرح‌های گردشگری اظهار داشت: در این راستا تیم تجاری ایران تفاهم‌نامه‌های مهمی با طرف قطری منعقد کرده است.

وی سفر هیئت تجاری ایران به قطر را ثمربخش ارزیابی کرد و افزود: این سفر دستاورد‌های مهمی اقتصادی و تجاری برای کشور به دنبال داشته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر اظهار کرد: این سفر پنج روزه دستاورد‌های بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی به همراه داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به نشست وزیر نیرو با هیئت همراه برای توسعه تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

گزدرازی بیان کرد: افتتاح مرکز تجاری ایران در قطر با محوریت مرکز توسعه تجارت وزارت صمت، انتصاب رایزن اقتصادی ایران در قطر، بازدید از ظرفیت اقتصادی از جمله منطقه آزاد حمد از دیگر دستاورد‌های ارزشمند سفر هیئت تجاری کشورمان به مقصد قطر است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به افزایش حجم صادرات از بنادر استان به قطر افزود: با توجه به جام جهانی قطر در سال جاری، صادرات محموله‌ها به این کشور از بندر دیر افزایش یافته است.

خورشید گزدرازی صادرات آبزیان از بنادر استان بوشهر را یادآور شد و تصریح کرد: تقویت ناوگان صادراتی یکی از اولویت‌ها است که در این عرصه آبزیان در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه میگو پرورشی استان بوشهر یکی از محصولات بازارپسند جهانی است خاطر نشان کرد: توسعه صادرات آبزیان یکی از برنامه‌های مهم فعالان اقتصادی است که در راستا راه‌اندازی ناوگان دریایی یخچالی صادرات آبزیان در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار