۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

کشتی حامل نهاده دامی در بندر امام پهلو گرفت

کشتی حامل نهاده دامی در بندر امام پهلو گرفت
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: یک فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۶۳هزار تُن کنجاله سویا از کشور برزیل روز چهارشنبه در اسکله" فله بار"بندر امام خمینی پهلو گرفت.
کد خبر: ۹۳۴۰۰

به گزارش مانا، حمید بدوی روز چهارشنبه اظهار داشت: این محموله نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی سفارش و خریداری شده است.

وی افزود: با پهلوگیری این کشتی، عملیات تخلیه و حمل یکسره آن به مناطق مختلف کشور شروع شده و در چند روز آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان در ادامه بیان کرد: چند فروند کشتی نهاده‌های دامی از کشور‌های مختلف در مسیر بندر امام خمینی (ره) هستند که در روز‌های آینده به لنگرگاه این مجتمع بندری می‌رسند.

بدوی افزود: خوشبختانه امسال با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده، واردات نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های بخش خصوصی روندی مستمر و منظم داشته است.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی انجام می‌شود.

بخش دیگری از کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از بنادر شهید رجایی و چابهار و بنادر شمالی وارد کشور می‌شود.

پارسال حدود ۱۷میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد که در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۱درصد رشد داشته است.

بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در خورموسی واقع شده و پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان راهبردی‌ترین بندر کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار