۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

اسکله‌های مسافری بندر بوشهر برای پذیرش کشتی‌های کروز آماده می‌شوند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دو پست اسکله شناور پایانه بین‌المللی مسافری بندر بوشهر تا پایان مرداد ماه آماده پذیرش کشتی‌های کروز و رورو پسنجر می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۳۹۶

اسکله‌های مسافری بندر بوشهر برای پذیرش کشتی‌های کروز آماده می‌شوند


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در خصوص طرح پایانه مسافری دریایی بوشهر گفت: بخش دریایی پایانه مسافربری بین المللی دریایی بوشهر شامل دو پست اسکله شناور برای پذیرش شناورهایی به طول ۱۴۰ تا ۱۵۰ متر و با عمق هشت متر تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد.
وی بیان کرد: با اجرا این پروژه شرایط برای پذیرش کشتی‌های کروز و رورو پسنجر (ویژه حمل بار و مسافر) در بندر بوشهر فراهم خواهد شد‌.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: برای بخش سالن پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی نیز تمام توان مورد نیاز بکارگیری شده تا این پروژه تا اواسط مهرماه‌ آماده بهره‌برداری برای مسافران جام جهانی فوتبال در قطر شود.
وی در خصوص مبادلات تجاری استان بوشهر با کشور قطر نیز عنوان کرد: در این زمینه یک سری اقدامات در بنادر بوشهر و دیر در حال انجام است.
شکیبی نسب ادامه داد: در بندر دیر یک دستگاه ایکس‌ری نصب و همچنین عملیات اجرایی محوطه‌سازی به مساحت سه هکتار آغاز شده است که تا اوایل مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در بندر دیر همچنین احداث چهار پست اسکله رمپ در دستور کار است که تا پایان این ماه پیمانکار پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. همچنین مناقصه احداث ساختمان عملیات بندری نیز به زودی برگزار خواهد شد.
شکیبی نسب ادامه داد: در موضوع تسهیل فرآیندها نیز نشست‌ها به منظور چابکی و سرعت بخشی در انجام تشریفات ترخیص کالا در بندر انجام شده است تا کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بندر دیر ترخیص شود.
وی تصریح کرد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس و طول نوار ساحلی استان بوشهر کمترین فاصله را با بندر‌الرویس کشور قطر دارد که این موضوع منجر به جذابیتی ویژه برای بندر دیر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار