۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

ورود ۱۶ کشتی حمل غلات به بنادر اوکراین

ورود ۱۶ کشتی حمل غلات به بنادر اوکراین
۱۶ کشتی برای بارگیری غلات اوکراینی عصر روز سه شنبه ۲۱ تیر از دهانه بیستره آبراه دانوب در دریای سیاه عبور کردند. همچنین گزارش می‌رسد ۹۰ کشتی دیگر در نوبت هستند.
کد خبر: ۹۳۳۴۳

به گزارش مانا، از تارنمای اوکراینی بابل، وزارت زیرساخت اوکراین خبر داد که بیش از ۹۰ کشتی منتظر نوبت خود برای ورود به بنادر اوکراین در کانال سولینا هستند. در مجموع ۱۳۵ کشتی در حال ورود به کانال سولینای رومانی هستند.

ظرفیت و سازماندهی کار در این کانال به صورتی است که امکان ورود تنها چهار کشتی، یا در صورت لزوم، حداکثر هشت کشتی در روز را فراهم می کند. بنا به نوشته این وب سایت خبری اوکراینی، دولت اوکراین هم اکنون در حال مذاکره با رومانی و نمایندگان کمیسیون اروپا برای افزایش تعداد گذرگاه ها از طریق کانال سولینا است.

یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین افزود: در این شرایط و با در دسترس بودن مسیر از دهانه بیستر، انتظار داریم که ظرف یک هفته ازدحام کشتی‌ها در این منطقه برطرف شود و بتوانیم صادرات ماهیانه غلات را به ۵۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که اگر کی‌یف بنادر خود را مین زدایی و صادرات محموله‌ها را از طریق بنادر تحت کنترل روسیه مانند بردیانسک و ماریوپل تضمین کند، مسکو عبور بدون مانع کشتی‌ها با محموله غلات اوکراینی را تضمین می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار