۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

تردد شناور‌ها در جزیره کیش ممنوع شد

طبق اعلام اداره بنادر و دریانوردی کیش، تردد شناور‌های دریایی در این جزیره با توجه به ناپایداری‌های جوی از ظهر امروز سه شنبه ممنوع است.
کد خبر: ۹۳۳۳۷

تردد شناور‌ها در جزیره کیش ممنوع شد

به گزارش مانا، اداره بنادر و دریانوردی کیش ظهر سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به افزایش سرعت بادهای غربی، وجود تندبادهای ناگهانی، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در بعد از ظهر امروز تردد تمام شناورها از ساعت ۱۴ ظهر امروز ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است: این ممنوعیت شامل تمام شناورهای مسافری و صیادی و قایق های سبک است و همچنین از این ساعت تردد شناورهای خودرو بر به سمت بندر آفتاب نیز ممنوع خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به ناپایداری های دریایی تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، در ساعات عصرگاهی و شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود با توجه به احتمال تشدید بارش و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی در شرق استان خودداری شود.

در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط مرکزی استان و نقاطی از تنگه‌ی هرمز نیز احتمال ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد وجود دارد.

دریای عمان و شرق تنگه هرمز با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی متلاطم است و در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به افزایش ابرناکی در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس، وقوع رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود و توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و شب از تردد شناورهای سبک در تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس خودداری شود.

از فردا تا جمعه در مناطق شرقی و شمالی استان افزایش سرعت بادهای گرم و خشک شمال شرقی با احتمال گردوغبار و افزایش دما مورد انتظار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار