۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

مانور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در بندر دیلم با موفقیت به اجرا درآمد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرا مانور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در بندر دیلم گفت: این تمرین برای محک نیرو‌های عملیاتی بندر دیلم بدون اطلاع قبلی با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۹

مانور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در بندر دیلم با موفقیت به اجرا درآمد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکسبی نسب با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش دمای هوا اظهار داشت: با شروع فصل گرما و احتمال بروز حریق، در راستای اجرای اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در بندر دیلم، مانور صفر (بدون اطلاع قبلی) با موفقیت در این بندر به اجرا در آمد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این مانور بیان کرد: بر اساس سناریو تعریف شده برای مانور از طریق شماره تماس اضطراری ۱۵۵۰ حادثه مبنی بر وقوع آتش سوزی در بندر دیلم اعلام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: پس از این اعلام، شناور اطفاء حریق sar به محل حادثه اعزام و ظرف پنج دقیقه به محدوده مورد نظر رسید.

شکیبی نسب اظهار کرد: شناور sar در عملیاتی ضربتی موفق شد ظرف هشت دقیقه آتش را به طور کامل مهار کند.

وی در تشریح نقاط قوت مانور عنوان کرد: جوابگویی به موقع سامانه تلفنی ۱۵۵۰، حضور به موقع شناور اطفاء در محل سانحه، آماده به کاری شناور آتشخوار و پمپ‌های آتشخوار شناور از نقاط قوت مانور بندر دیلم بود.

شکیبی نسب ادامه داد:  تنها نقطه ضعف مانور نیز عدم تناسب توان اطفاء شناور با توجه به تعداد شناور‌های موجود در بندر بود.

وی افزود: محل اجرا مانور انتهای خور بندر دیلم بود که در سناریو تعریف شده زمان ایده آل برای رسیدن شناور‌ها به محل ۱۰ دقیقه بود که این مهم در مانور با سرعت عمل نیرو‌ها در پنج دقیقه اجرایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: برگزاری چنین مانور‌هایی با هدف افزایش سطح توان و محک نیرو‌های عملیاتی است تا در صورت بروز حوادث بتوانند در کمترین زمان نسبت به نقش آفرینی اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار