۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

مقدمات آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ فراهم شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در آیینی با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شناور لایروب ذوالفقار با هدف انجام عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ، به این بندر اعزام شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۷

مقدمات آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ فراهم شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به اینکه مقدمات آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ فراهم شد اظهار داشت: بندر ریگ به عنوان یکی از بنادر کوچک و با اهمیت استان بوشهر مورد توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است که در همین راستا طرح جامع آن نیز به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح جامع برنامه‌های متنوعی برای توسعه بندر ریگ پیش بینی شده که این برنامه‌ها در سه بازه زمانی پنج ساله اجرا خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ با هدف فراهم سازی شرایط برای تردد موتور لنج‌های ۱۶۰ تنی چوبی و فایبر گلاس (۲۰۰ تن در شرایط مد) است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در اجراء عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ پیش‌بینی‌شده عمق این کانال تا عمق سه متر افزایش یابد.

وی  ادامه داد: عمده هدف این پروژه‌ها فراهم سازی شرایط برای تجارت منطقه‌ای برای بندرنشینان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای آنان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  بیان کرد: سایر بنادر استان بوشهر نیز طرح جامع آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و حتی در برخی از آن‌ها طرح جامع مصوب شده است.

شکیبی نسب افزود: در قالب طرح جامع برنامه‌هایی توسعه‌ای و راهبردی در سطح بنادر کوچک و بزرگ استان بوشهر عملیاتی خواهد شد که تحقق این مهم نویدبخش رونق دوچندان اقتصادی برای استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار