۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

آسمان آبادان و خرمشهر خاک آلود شد /کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های جوی

آسمان شهر‌های آبادان و خرمشهر بار دیگر با ورود توده گرد و خاک عراقی خاک آلود شد و زندگی عادی مردم را با اختلال روبه‌رو کرد.
کد خبر: ۹۳۲۷۷

آسمان آبادان و خرمشهر خاک آلود شد /کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های جوی

مدیرکل هواشناسی خوستان با اعلام این خبر به  خبرنگار مانا گفت: اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان در تیررس این توده گرد و خاک که از بیابان‌های جنوبی عراقی وارد این مناطق شده اند قرار گرفته‌اند.

محمد سبزه زاری افزود: توفان گرد و خاک عراقی سبب کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های ساحلی خوزستان شده است.

وی گفت: گرد و خاک که همراه با وزش باد شدید است تا اواخر وقت روز یکشنبه در مناطق ساحلی خوزستان ماندگار خواهد بود.

سبزه زاری افزود: اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر دور از انتظار نیست.

از سوی دیگر توده گرد و خاک، میزان غلظت ذرات آلاینده را در بندر امام خمینی و ماهشهر را به ۹ برابر حدمجاز افزایش داد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و خاک با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در بندر امام خمینی را یک هزار و ۴۴۴، ماهشهر یک هزار و ۴۰۲،  شادگان ۸۰۳، آبادان و خرمشهر ۴۲۷ میکروگرم برمترمکعب اعلام کرد. حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز شاخص هوای ماهشهر، شادگان  و بندر امام خمینی را در شرایط خطرناک و بسیار ناسالم اعلام کرد.

مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی استان به خصوص افراد سالخورده و مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خواست موارد بهداشتی را رعایت کرده و در فضای باز قرار نگیرند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در شهر‌های ساحلی خوزستان خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث به کار گیرند.

شهر‌های ساحلی خوزستان در سال جاری بار‌ها در معرض توده‌های گرد و خاک از کشور‌های همسایه به خصوص عراق، عربستان سعودی و کویت قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار