۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

یکی از کشتی‌های بزرگ کشتیرانی خزر تعمیر می‌شود

یکی از کشتی‌های بزرگ کشتیرانی خزر تعمیر می‌شود
مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: تعمیر ادواری یکی از کشتی‌های بزرگ کشتیرانی خزر در داک کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر باهدف حمایت از تولید داخل انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۵

به گزارش مانا ، کاپیتان داوود تفتی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان متخصصان داخلی همراه با استفاده از ظرفیت‌ها و دانش‌های بومی برای فراهم ساختن فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان گیلانی یکی از اهداف شرکت کشتیرانی دریای خزر برای تعمیر ادواری کشتی‌های کانتینری بزرگ  است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین گام یکی از کشتی‌های بزرگ کانتینری  به کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر سپرده شد، گفت: این اقدام می‌تواند ضمن حمایت از تولید داخل، شعار سال رهبر انقلاب را در شرکت کشتیرانی دریای خزر محقق کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر به تعمیر کشتی‌های کانتینری بزرگ در گذشته توسط متخصصین غیربومی پرداخت و افزود: اما اکنون جوانان ایرانی دارای دانش و تخصص لازم هستند.

تفتی با بیان اینکه کشتی در حال تعمیر ظرفیت حمل و جابجایی ۱۴۰ تی یو کانتینر را دارد، بیان کرد: از مالکیت ۲۳ فروند کشتی تجاری و تعدادی دیگر کشتی اجاره‌ای به‌طور چارتری در کشتیرانی دریای خزر که بیشترین حجم از تجارت کشور در دریای خزر را عهده‌دار است.

وی با اشاره به افزایش احتمالی صادرات در شش ماهه دوم سال به سمت کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد: از همین حالا باید زیرساخت‌های تجاری خودمان را بر اساس استانداردها و قوانین بین‌المللی در زمینه تعمیرات ادواری برای آماده‌سازی زیرساخت‌های تجاری دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر اضافه کرد: ارج نهادن به منویات رهبری مبنی بر سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» و ایجاد فضای کسب‌وکار و داشتن اشتغال پایدار برای جوانان گیلانی، همراه با برخورداری از دانش بومی و ایجاد تعامل بیشتر با نیروی دریایی از مهم‌ترین اهداف اقدام صدرالاشاره است. 

تفتی به سطح دانش متخصصان داخلی و نگاه شرکت کشتیرانی دریای خزر در واگذاری خدمات خود به نیروهای فنی داخلی اشاره کرد و افزود: کشتیرانی دریای خزر هم‌اکنون ۱۰۰ درصد از تعمیرات سفری و ادواری خود را در داخل کشور از طریق دانش بومی موجود استفاده می‌کند و حتی در زمینه تولید و فن‌آوری قطعات کشتی هم با واحدهای دانش‌بنیان همکاری می‌کند که در این راستا بخش قابل‌توجهی از قطعات کشتی نیز در داخل تولید و تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی از دانش و تخصص بالایی برخوردار هستند، گفت: فضای کسب‌وکار در کشور مستلزم اعتمادی است که ما می‌توانیم در جامعه نهادینه کنیم تا این فضا با رونق بیشتر و اشتغال پایدار روبه‌رو شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر حمایت از تولید داخل و جوان ایرانی است، عنوان کرد: با این اعتقاد می‌توانیم همواره زیرساخت‌های تجاری خود را جوان‌سازی و رقابتی کنیم و کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر نیروی دریایی یکی از توانمندی‌های داخل در عرصه کشتی‌سازی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار