به گزارش خبرنگار مانا، احسان خاندوزی در جریان بازدید از تاسیسات بندری و گمرک شادگان افزود: نبود هماهنگی بین دستگاهی باعث شده بندر شادگان از رونق بیفتد و دچار رکود شود.
وی بیان کرد: بسیاری از محمولههای تجاری در بندر شادگان، به دلیل نبود هماهنگی بین گمرگ و دستگاههای صادر کنندۀ مجوز، زمان زیادی دپو شده و موجب رکود در گمرک این بندر شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مصوب نشدن طرح اعطای مشوقها و تخفیفها برای کالای ملوانی و ته لنجی دیگر عامل رکود و افزایش نارضایتی در بندر شادگان است.
خاندوزی از بندر شادگان به عنوان بندری راهبردی توصیف کرد و بیان کرد: این بندر زیرساختهای مناسبی نسبت به ظرفیت هایش دارد که میتواند رونق چند برابری برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به آیین نامه وزارت صمت که در حال مصوب شدن در هیئت وزیران است، امیدواریم هفتههای آینده رونق دوباره به بندر شادگان بازگردد.
سرپرست فرمانداری شادگان گفت: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این شهرستان در حوزه تجارت دریایی و ملوانی است لازم است شرایطی ویژه در گمرک شادگان اعمال شود.
جمال صالح زاده افزود: رونق اقتصادی در بندر تجاری شادگان زمانی اتفاق میافتد که به دنبال ایجاد فرصتهای پایدار اقتصادی و کسب و کارهای پایدار در این شهرستان باشیم.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از بندر شادگان نیز گفت: یکی از مزیتهای بندر تجاری شادگان در حوزه تخلیه و بارگیری کالا، نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس است که این مهم سبب تخلیه و بارگیری کالا در کوتاهترین زمان ممکن شده است.
حجتالاسلام مجید ناصری نژاد افزود: در صورتیکه فعالیت تجاری بندر شادگان رونق گیرد، شاهد اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.
بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال در آبان ماه ۱۳۹۴ با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.
این بندر در زمینه صادرات دام زنده، پودر سنگ و مصالح ساختمانی فعال بوده است، ولی با همهگیری ویروس کرونا از رونق افتاد.