۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
رئیس کل گمرک ایران:

مشکلی در تامین و واردات کالا‌های اساسی از بنادر کشور نداریم

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچگونه مشکلی در تامین و واردات کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از بنادر و گمرکات نداریم.
کد خبر: ۹۳۲۵۷

مشکلی در تامین و واردات کالا‌های اساسی از بنادر کشور نداریم

به گزارش خبرنگار مانا، علیرضا مقدسی در جریان بازدید از گمرک آبادان به خبرنگاران گفت: بیش از سه میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور در انتظار ترخیص است این درحالی است که ده‌ها محموله کالای اساسی در مسیر بنادر کشور هستند.

وی از سرعت بخشی در ترخیص کالا‌های اساسی در گمرکات و حمل آن‌ها به سراسر نقاط کشور خبر داد.

مقدسی افزود: به مردم و صاحبان صنایع و بخش تولید دام و طیور اطمینان می‌دهیم کالا‌های مورد نیاز کشور به میزان کافی وجود دارد و تا پایان سال دغدغه‌ای نداریم.

رئیس کل گمرک کشور ایران در ادامه با اشاره به تلاش دیگر کشور‌ها در ماه‌های اخیر برای انباشت کالا‌های اساسی با توجه به تحولات بین المللی به خصوص مناقشه روسیه و اوکراین گفت: یکی از دلایل جدی دولت برای ساماندهی نرخ ارز، جلوگیری از قاچاق و خروج کالا‌های اساسی از کشوراست که در این مسیر دولت موفق بوده است.

مقدسی افزود: با توزیع عادلانه یارانه‌ها و قطع ارز ترجیحی از قاچاق کالا‌های اساسی به کشور با کمترین هزینه جلوگیری شده است.

رئیس کل گمرک کشور در ادامه از صادرات ۱۴ میلیارد دلاری کالا در بهار امسال از گمرکات کشور خبر داد.

وی گفت: بخش مهمی از حجم صادرات کالا به کشور‌های همسایه به خصوص عراق، روسیه و ترکیه بوده است.

مقدسی افزود: همچنین در این مدت، ۱۳ میلیارد دلار کالا از گمرکات وارد کشور شده است.

وی تراز مثبت تجاری ایران را بدون احتساب نفت و میعانات گازی، یک میلیارد دلار عنوان کرد.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه از بهتر شدن تراز تجاری کشور در ماه‌های آینده با توسعه صادرات کالا به ۱۵ کشور همسایه، آسیای میانه و چین خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار