۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

ورود توده گرد و خاک عراقی به مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود دوباره توده گرد و خاک عراقی به مناطق ساحلی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۲۰۵

 

ورود توده گرد و خاک عراقی به مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در بیابان‌های جنوبی عراقی، شهر‌های ساحلی خوزستان در تیررس توده گرد و خاک قرار می‌گیرند.

وی گفت: از روز یکشنبه تا دوشنبه ششم تیرماه آسمان  شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص خرمشهر و آبادان شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهند شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: با نفوذ توده گرد و خاک عراقی، کاهش دید افقی و اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و خرمشهر وجود دارد.

سبزه زاری در ادامه افزود: احتمال آسیب رسیدن به تاسیسات حساس به گرد و خاک و به خطر افتادن سلامت شهروندان مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری و کنترل حوادث غیرمترقبه و آماده باش مراکز درمانی در مناطق ساحلی خوزستان اتخاذ کنند.

در روز‌های اخیر که شهر‌های ساحلی خوزستان با گرمای فراینده و نفسگیر همراه با گرد وخاک روبرو بوده اند مصرف آب و برق افزایش داشته است.

شهر‌های ساحلی خوزستان در سال جاری دست کم ۹ بار در معرض توفان گرد وخاک از کشور‌های عراق، سوریه، عربستان سعودی و کویت قرار گرفته اند.

توفان‌های گرد و خاک که امسال از شدت و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند زندگی عادی مردم شهر‌های ساحلی خوزستان را با اختلال جدی روبه‌رو کرده است.

تابستان امسال مناطق ساحلی خوزستان با شدیدترین خشکسالی و تنش آبی روبه‌رو خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار